Toyota RAV4: SUV моделът, който засенчи Camry

С навлизането в последното тримесечие на 2025 г. започват да излизат и резултатите от продажбите за предходните три месеца. Toyota отчита впечатляващо успешен период с ръст на продажбите от 14,2% на годишна база. Основна заслуга за този успех има Toyota RAV4, въпреки че съвсем ново поколение на модела се очаква да се появи на пазара в следващите месеци. Средноразмерният SUV продължава да поставя рекорди по продажби, които надминават дори тези на изключително популярното ново поколение Toyota Camry, предлагано само като хибрид. Към края на третото тримесечие на 2025 г. разликата между двата модела изглежда продължава да се увеличава.

Неспирният успех на RAV4

Още миналата година говорител на Toyota потвърди, че компанията вижда RAV4 като новия Camry. Моделът се отличава като универсален семеен автомобил, подходящ за различни условия, който същевременно не е сложен или труден за управление. Търсенето на кросоувъри и SUV автомобили бележи постоянен ръст с всяка изминала година, тъй като все повече потребители предпочитат по-висока позиция на седене, по-добри възможности и по-голяма практичност, дори това да означава по-висока цена. Нарастващата разлика в продажбите между RAV4 и Camry е ярък пример за тази тенденция, което кара Toyota да се фокусира още повече върху своята гама от кросоувъри и SUV автомобили.

Данните за продажбите потвърждават доминацията на RAV4. През септември 2025 г. са продадени 36 599 броя от SUV модела срещу 24 521 за Camry. От началото на годината досега резултатите са съответно 358 134 за RAV4 и 234 426 за Camry. За сравнение, общите продажби на марката Toyota (без Lexus) за септември възлизат на 110 110 автомобила, а за годината – на 1 115 150.

В класацията на петте най-продавани модела на Toyota, RAV4 убедително заема първото място. След него се нареждат Camry, пикапът Tacoma (20 392 продажби за септември и 204 464 за годината), Corolla (18 457 за септември и 179 983 за годината) и 4Runner (8 844 за септември и 67 001 за годината).

Надеждно задвижване със скромни характеристики

Хибридната версия на Toyota RAV4 използва 2,5-литров атмосферен четирицилиндров двигател, работещ по цикъла на Аткинсън. Само двигателят с вътрешно горене генерира 176 к.с. и 221 Нм въртящ момент, като системата за задвижване на четирите колела включва и два електромотора. Общата системна мощност на хибридното задвижване достига 219 к.с., което позволява ускорение от 0 до 100 км/ч за 7,3 секунди. Максималната скорост е 188 км/ч, а капацитетът на теглене достига близо 800 кг.

Версията, задвижвана само от двигател с вътрешно горене, използва същия 2,5-литров агрегат, но без електрическа помощ, и е съчетана с осемстепенна автоматична трансмисия. Предлага се както с предно, така и със задвижване на четирите колела. Мощността тук е 203 к.с. при 6000 об/мин, а въртящият момент достига 249 Нм при 5000 об/мин. Ускорението от 0 до 100 км/ч отнема между 8,2 и 8,4 секунди в зависимост от задвижването. Максималната скорост е ограничена до 185 км/ч, а капацитетът на теглене е 680 кг.

Впечатляващ разход на гориво и пробег

Дори версията без хибридно задвижване предлага икономична експлоатация.

При версията на Toyota RAV4 със задвижване на всички колела и система „старт-стоп“ средният разход на гориво е 8,1 л/100 км (8,7 в града и 7,1 извънградско), което осигурява пробег от около 675 км. При варианта без тази система разходът е малко по-висок – 8,4 л/100 км, а пробегът намалява до приблизително 655 км. Според изчисленията на американската Агенция за опазване на околната среда (EPA) годишните разходи за гориво и при двете модификации възлизат на около 1700 долара.

Camry е значително по-икономичен

За разлика от него, хибридният седан Toyota Camry се оказва далеч по-ефективен. Най-икономичната версия с предно предаване (ниво на оборудване LE) демонстрира впечатляващ среден разход от едва 4,6 л/100 км (4,4 в града и 4,7 извънградско). С един 49-литров резервоар този модел може да измине до 1070 км. Годишните разходи за гориво се оценяват на 950 долара, което би спестило на собствениците до 4000 долара за период от пет години в сравнение със средностатистически нов автомобил.

Дори най-малко икономичната версия на Camry – XSE със задвижване на всички колела – остава много по-ефективна от RAV4. Нейният среден разход е 5,3 л/100 км, а пробегът с пълен резервоар достига 920 км. Годишните разходи за гориво при нея са около 1050 долара.

Стратегическо ценообразуване на Toyota

Разликите в разхода на гориво са ключов елемент от стратегията на Toyota, която се стреми да предложи на клиентите си добър баланс между достъпна цена и висока експлоатационна стойност както при RAV4, така и при Camry.

Toyota RAV4 модел 2025 г.

Toyota предлага RAV4 в няколко нива на оборудване. Версиите с конвенционален двигател с вътрешно горене включват LE на цена от $29 800, XLE за $31 310, XLE Premium за $34 200 и Limited, която започва от $38 105. За да се запази последователност в цялата гама, стандартното оборудване е идентично при конвенционалните и хибридните варианти.

Базовото оборудване за модела включва 8-инчов сензорен екран на инфоразвлекателната система, безжична свързаност с Apple CarPlay и Android Auto, аудиосистема с шест високоговорителя и пакет от системи за безопасност Toyota Safety Sense 2.5.

Хибридната гама на RAV4 е по-разнообразна. Базовият хибрид LE стартира от $32 850, докато най-високото ниво на оборудване Limited е на цена от $41 155. Другите хибридни версии са XLE ($34 360), SE ($35 545), специалното издание Woodland ($36 070), XLE Premium ($37 250) и XSE ($38 510).

За всички версии на RAV4 се начислява такса за доставка в размер на $1450. Toyota не предлага много допълнителни екстри, но има налични пакети за определени нива на оборудване.

Toyota Camry модел 2025 г.

Базовата цена за Toyota Camry модел 2025 г. започва от $28 700 за версията LE с предно предаване. Нивото на оборудване SE се предлага за $31 000, а XLE – за $33 700. Най-скъпият вариант е XSE, чиято цена стартира от $34 900.

Системата за задвижване на всички колела се предлага за всички нива на оборудване срещу доплащане от $1525. С нея цените се конфигурират както следва: LE за $30 225, SE за $32 625, XLE за $35 225 и XSE за $36 420. Всички посочени цени не включват таксата за доставка на марката от $1135.

Последвайте ни в Google News

Теодора Илиева

Автор на съдържание в онлайн медии и копирайътър с интереси в областта на технологиите, спорта и ...

Още от автора
Предишна/Следваща
Подобни публикации