Toyota Sienna модел 2025 г.: Практичност и ефективност в едно

Въпреки че външният му вид може да напомня на космически кит, Toyota Sienna компенсира липсата на визуална агресия с изключителна практичност. Предлаган единствено като хибрид, миниванът разполага с 245 к.с. и се предлага както със стандартно предно задвижване, така и с опционално задвижване на четирите колела, като и двете конфигурации постигат отличен разход на гориво.

Този модел на Toyota е истински салон на колела, който в по-високите нива на оборудване предлага седалки на втория ред с поставки за крака, хладилник и дори вградена прахосмукачка. Това позволява на семействата да пренесат голяма част от домашния уют на пътя. Динамиката на шофиране не е особено вълнуваща, но Sienna е комфортен и рафиниран автомобил, с изключение на понякога досадното монотонно бучене от бензиновия двигател при рязко ускорение.

Какво е новото за 2025 г.?

За модел 2025 г. Sienna получава обновление в интериора. Освен нови материали, всички модели включват усъвършенствана система за напомняне за пътници на задните седалки. Тя използва радар, работещ с милиметрови вълни, за да засече ако някой е забравен в автомобила, и може да изпрати текстово съобщение или да осъществи повикване, ако водачът пропусне предупреждението в купето. Sienna получава и най-новата инфоразвлекателна система на Toyota, с 8-инчов сензорен екран за базовия модел и 12.3-инчов за всички останали нива на оборудване.

Задвижване и динамика

Задвижването на четирите колела се предлага за цялата гама и включва трети електромотор, който задвижва задните колела, но не увеличава общата мощност на системата. Усещането зад волана на Sienna не е особено вдъхновяващо, но по-важното е, че автомобилът се отличава с изключително комфортна возия, без да е прекалено мек.

При тестове версия със задвижване на всички колела е постигнала ускорение от 0 до 100 км/ч за 7.5 секунди. За сравнение, това е по-бързо от Chrysler Pacifica Hybrid, идентично с времето на Kia Carnival и по-бавно от най-бързия модел в сегмента – Honda Odyssey.

Разход на гориво

Според официалните данни, Sienna с предно задвижване е най-икономичният миниван в своя клас, с разход от 6.5 л/100 км както в градски, така и в извънградски условия. Добавянето на система за задвижване на четирите колела леко увеличава разхода в града. В реален тест на магистрала, проведен на дистанция от 120 км, версията със задвижване на всички колела е постигнала впечатляващия резултат от 7.1 л/100 км.

Интериор, комфорт и товарно пространство

Toyota е интегрирала множество места за съхранение в интериора на Sienna. Централно място заема голяма конзола, която се простира от таблото до началото на втория ред седалки, с просторна отворена ниша под нея. В купето са разположени и 18 поставки за чаши. Седалките на втория ред не могат да се премахват, за разлика от тези в Odyssey и Pacifica Hybrid. Като компенсация, индивидуалните седалки на втория ред могат да се плъзгат напред и назад в диапазон от 64 см, осигурявайки максимално пространство за краката или повече място за товари. Багажното пространство зад третия ред седалки е 963 литра, в сравнение с 1133 литра при Kia Carnival.

Нивата на оборудване Limited и Platinum разполагат с накланящи се седалки на втория ред с изскачащи поставки за крака, а вградената прахосмукачка и хладилник са опционални за Limited и стандартни за Platinum.

Инфоразвлекателна система и свързаност

Базовият модел на Sienna е оборудван с 8-инчов сензорен екран, докато всички останали версии получават 12.3-инчов дисплей. Apple CarPlay, Android Auto и Amazon Alexa са стандартни, както и Wi-Fi точка за достъп и сателитно радио SiriusXM. В купето има няколко USB-C порта, а в конзолата е предвиден и USB-A порт за по-стари устройства. Стандартната аудиосистема е с 6 високоговорителя, а по-високите нива получават 8. Аудиосистема JBL с 12 високоговорителя е опция за някои версии и стандарт за най-високите. Навигационната система е стандартна от средните нива нагоре, а система за забавление на задните седалки с 11.6-инчов екран се предлага като опция за почти всички модели.

Безопасност и асистенти на водача

Десет въздушни възглавници, система за следене на мъртвата зона, предупреждение за напречен трафик отзад и пакетът системи за безопасност Toyota Safety Sense 2.0 са стандартни за Sienna. Като опции се предлагат парктроник и система от камери с 360-градусов обзор. Ключовите системи за безопасност включват стандартно автоматично аварийно спиране с разпознаване на пешеходци, предупреждение за напускане на лентата с асистент за поддържане на траекторията и адаптивен круиз контрол.

Общи данни

Тип на автомобила: ван с предно разположен двигател, задвижване на четирите колела, 7 места, 4 врати

Цена

Базова/Тествана: $51 730 / $53 855

Задвижване

Двигател: 2,5-литров, 4-цилиндров редови двигател по цикъл на Аткинсън, DOHC, 16 клапана, с мощност 189 к.с. и въртящ момент 239 Нм; 3 синхронни AC електромотора с постоянни магнити (преден: 180 к.с., 270 Нм; заден: 54 к.с., 121 Нм)

Комбинирана мощност: 245 к.с.

Батерия: никел-метал хидридна батерия с капацитет 1,5 кВч (приблизително)

Трансмисия

Предна ос: CVT

Задна ос: директно предаване

Шаси

Окачване (предно/задно): Макферсон / многораменно

Спирачки (предни/задни): 328-мм вентилирани дискове / 318-мм вентилирани дискове

Гуми: Goodyear Assurance Finesse, 235/55R-19 101H M+S

Размери

Междуосие: 3061 мм

Дължина: 5174 мм

Широчина: 1994 мм

Височина: 1770 мм

Обем за пътници (предни/средни/задни седалки): 1642 / 1642 / 1331 л

Товарен обем (зад предни/средни/задни седалки): – / 2124 / 963 л

Собствено тегло: 2182 кг

Тестови резултати (C/D)

Ускорение 0–97 км/ч (0-60 mph): 7,5 сек

1/4 миля (402 м): 15,8 сек @ 142 км/ч

Ускорение 0–161 км/ч (0-100 mph): 22,1 сек

Посочените резултати не включват 1-ft rollout от 0,3 сек.

Еластичност (5–60 mph): 8,5 сек

Еластичност (50–80 км/ч): 3,9 сек

Еластичност (80–110 км/ч): 5,8 сек

Максимална скорост (ограничена): 188 км/ч

Спирачен път (110–0 км/ч): 58 м

Странично ускорение (91-метров скидпад): 0,78 g

Разход на гориво (C/D)

Реален разход (на теста): 8,7 л/100 км

Извънградско (при 120 км/ч): 7,1 л/100 км

Пробег извънградско (при 120 км/ч): 950 км

Разход на гориво (EPA)

Комбиниран / Градски / Извънградски: 6,7 / 6,7 / 6,5 л/100 км

Последвайте ни в Google News

Никола Стоянов

Никола Стоянов е автомобилен журналист в TopGear.bg, специализиран в разказването на истории зад ...

Още от автора
Предишна/Следваща
Подобни публикации