Toyota тества нов двигател с 400 к.с., който може да преобрази GR Corolla

Следващото поколение на Toyota GR Corolla може да се раздели със своя трицилиндров двигател в полза на нов четирицилиндров турбо агрегат с мощност от 400 к.с. Този ход сигнализира за по-бързо и по-силно бъдеще за спортната гама GR на Toyota.

Краят на ерата на трицилиндровия двигател?

Toyota GR Corolla си спечели култов статут благодарение на своя впечатляващ 1.6-литров турбо двигател с три цилиндъра – малък, но мощен агрегат, който осигурява 300 к.с. и неподправено удоволствие от шофирането. Този харизматичен двигател обаче може да не се запази в бъдеще. С представянето на нова концепция на Corolla в Япония беше показан и нов 2.0-литров четирицилиндров турбо двигател, за който се твърди, че е способен да генерира около 400 к.с.

Главният технологичен директор на Toyota, Хироки Накаджима, намекна, че този нов двигател може да задвижва бъдещи спортни модели. Въпреки че не потвърди директно използването му в следващата GR Corolla, подобен ход би бил логичен, особено след като инженерните възможности на трицилиндровия мотор вече са достигнали своя предел.

Защо преминаването към четири цилиндъра е логично

1.6-литровият двигател на GR Corolla е триумф на инженерната мисъл, но същевременно е сложен и скъп за производство. Главният инженер Наоюки Сакамото призна, че екипът „познава предела“ на трицилиндровия агрегат, който е изисквал значителни усилия за постигане на по-висока мощност. Един 2.0-литров четирицилиндров турбо двигател предлага по-опростена конструкция, по-голям потенциал за доработки и по-висока издръжливост – все ключови фактори в стремежа на Toyota да поддържа конкурентоспособността на своята GR гама.

Ако новата GR Corolla наистина разполага с 400 к.с., тя ще надмине по мощност конкуренти като Honda Civic Type R (315 к.с.) и Volkswagen Golf R (328 к.с.). Това ще даде на спортното подразделение на Toyota сериозно предимство в надпреварата при мощните спортни хечбеци, известни като „хотхечове“.

Появата на „малкия 2JZ“

Новият 2.0-литров двигател на Toyota, за който се говори, че носи кодовото име G20E, има потенциал за много повече от 400 к.с. Инженерите намекват, че с по-голям турбокомпресор мощността му може да достигне 600 к.с., което му спечели прозвището „малкият 2JZ“. Дизайнерската философия напомня за емблематичния редови шестцилиндров двигател на Toyota – здрав, податлив на модификации и създаден да издържа на сериозни натоварвания.

Новият двигател е в унисон и с по-широката стратегия на Toyota за задвижващите системи. Компанията активно разработва нови двигатели с вътрешно горене, потвърждавайки ангажимента си да „произвежда двигатели до самия край“, дори когато преходът към електрически автомобили в индустрията се ускорява.

Хибридното бъдеще на GR

Пътната карта на Toyota за спортни автомобили се простира отвъд GR Corolla. Съобщава се, че автомобилният производител разработва хибриден спортен автомобил със средно разположен двигател, който може да бъде бъдещ GR модел или възраждане на MR2. Подобен проект би съчетал хибридна технология с чиста динамика на шофиране, гарантирайки, че ДНК-то на марката ще продължи да съществува и в ерата на електрическия транспорт.

В тази многопосочна стратегия новият турбо двигател на GR Corolla може да послужи както като мост към бъдещето, така и като доказателство, че двигателите с вътрешно горене все още имат какво да предложат.

Какво предстои за GR Corolla

Въпреки че нищо не е потвърдено, всички знаци сочат към еволюция, а не към сбогуване. Следващата GR Corolla може да загуби отличителния звук на своя трицилиндров двигател, но в замяна може да придобие мощ, с която да съперничи на далеч по-скъпи спортни автомобили.

За ентусиастите това означава запазване на същия рали характер, но в по-бърз, по-издръжлив и по-добре подготвен за бъдещето автомобил. Независимо дали мощността е 300 или 400 к.с., едно е ясно: Toyota няма намерение да спира да радва шофьорите.

Последвайте ни в Google News

Теодора Илиева

Автор на съдържание в онлайн медии и копирайътър с интереси в областта на технологиите, спорта и ...

Още от автора
Предишна/Следваща
Подобни публикации