Toyota устоява на бума на електрически автомобили в Китай благодарение на хибридите

Доставките на Ford спадат с 80%, а тези на Volkswagen Group – тройно

Въпреки бума на електрически автомобили в Китай, който сериозно засегна чуждестранните производители, Toyota успя да се отличи на пазара. Компанията преодоля кризата, като се фокусира върху хибридните си автомобили.

На 11-и този месец (местно време) Bloomberg съобщи, че доставките на Toyota в Китай през миналата година са спаднали с 14% в сравнение с пика от 2022 г. Този спад обаче е далеч по-малко сериозен от този, който претърпяха други световни конкуренти.

За сравнение, продажбите на Ford в Китай са се сринали с над 80% спрямо рекордните си нива от 2016 г. Продажбите на Volkswagen Group, някогашен символ на личния автомобил в страната, също са спаднали до около една трета от предишния си рекорд.

Китайските електромобили завладяват пазара след 2020 г.

Китайският автомобилен пазар претърпя драматична трансформация около 2020 г., когато местните електрически автомобили бързо набраха популярност. Уан Ган, машинен инженер, работил в миналото за Audi, се завръща в Китай и убеждава властите, че залагането на електрически автомобили ще даде на страната конкурентно предимство пред бензиновите коли, доминирани от чужди производители. Китайското правителство, целящо да намали зависимостта си от вносен петрол, му възлага задачата да развие пазара на автомобили с чиста енергия.

Прогнозата на Уан Ган се оказва точна. Според консултантската фирма AlixPartners, делът на електрическите автомобили в общите продажби скача от едва 18% през 2021 г. до 50% в рамките на три години. Очаква се този дял да достигне 81% до 2030 г.

Големите отстъпки при хибридите водят до по-ниска рентабилност

Макар че тази масова промяна към електрически автомобили в Китай нанася тежък удар на чуждестранните производители, Toyota устоя на кризата със стратегия, фокусирана върху хибридни автомобили като Prius. Продажбите на хибридни модели като Corolla и Camry помогнаха на компанията да премине по-леко през трансформацията на китайския пазар.

Въпреки това рентабилността на Toyota пострада, тъй като от 2023 г. компанията започна да предлага значителни отстъпки за някои от моделите си.

През фискалната 2021 г. печалбите на Toyota от съвместни предприятия и внос от Япония в Китай достигат 525 милиарда йени. Три години по-късно тази сума е почти наполовина – 290 милиарда йени.

Последвайте ни в Google News
Предишна/Следваща
Подобни публикации