Toyota потвърди, че може да създаде свой собствен флагмански модел
Toyota обяви, че няма нужда от партньор за следващия си GR модел. Компанията може да проектира и произведе самостоятелен спортен автомобил – без BMW, без Subaru и без компромиси. Това заяви Шон Ханли, ръководител продажби и маркетинг в Toyota Австралия, пред местното издание Drive, като потвърди, че подразделението Gazoo Racing има капацитета да се справи само.
Категорично потвърждение
На въпроса дали някога ще видим напълно самостоятелен спортен автомобил от Toyota Gazoo Racing, Ханли отговори: „Да, да и да!“. Той добави, че компанията може да постигне това със собствени сили, като същевременно призна ползите и научените уроци от предишните си партньорства.
В момента GR Supra е базиран на платформа на BMW, а GR86 е близнак на Subaru BRZ. Въпреки успеха на тези модели, много ентусиасти отдавна се надяват на изцяло собствен автомобил на Toyota на върха в гамата на GR. Коментарите на Ханли отварят широко вратата за тази възможност, особено на фона на предстоящото прекратяване на производството на BMW Z4 и края на сътрудничеството между двете компании. Различни източници вече сочат, че бъдещата Supra ще бъде разработена изцяло от Toyota, вероятно с хибридно задвижване.
Бъдеще с двигатели с вътрешно горене
Ангажиментът на Toyota в моторните спортове подкрепя тези твърдения. GR Supra ще се присъедини към австралийския шампионат Supercars през 2026 г. с 5,0-литров V8 двигател, което е ясен сигнал за дългосрочните планове за името Supra и за популярността на марката GR. Още следващия сезон в надпреварата ще участват шест автомобила Supra.
Едно е сигурно – не трябва да се очаква безшумен електрически автомобил. От Toyota ясно заявиха, че в близко бъдеще рецептата за GR моделите ще включва двигател с вътрешно горене, най-вероятно подпомогнат от хибридна система. „Двигателите с вътрешно горене и ръчните скоростни кутии ще останат с нас още дълго време“, коментира наскоро Ханли и добави, че купувачите на спортни коли все още искат да усетят тръпката и звука на бензиновия двигател.
Нови партньорства и легендарното име Supra
Същевременно се носят слухове за сътрудничество между Toyota и Mazda по обща платформа, която може да послужи за основа на следващите поколения GR86 и MX-5. Идеята отговаря на много от желанията на феновете: задно задвижване, ниско тегло и отличителен характер. Ако този проект се осъществи, той ще бъде позициониран под евентуалния флагмански GR модел, запазвайки достъпността на базовите спортни коли.
Ханли също така намекна за тежестта на името Supra. Макар да не потвърди как ще се казва бъдещият самостоятелен GR модел, той призна силата на легендарния модел. „Никога не казвай никога“, отбеляза той, като подчерта наследството на купето и ролята на новата състезателна програма за поддържане на интереса.
Подразделението GR на Toyota не е просто лепенки и събития на пистата, а екип, който има какво да доказва. Марката със сигурност е научила много от BMW и Subaru, но сега иска да създаде върхов GR модел, който е изцяло Toyota – с остро управление, оборотен двигател, класическа скоростна кутия и истинска състезателна ДНК. Ако тройното „да“ на Ханли се превърне в реалност, следващият голям GR модел може да бъде най-чистокръвният спортен автомобил на Toyota от десетилетия.
Последвайте ни в Google News