Този Chevrolet Nova от 1966 г. има повече мощност от Bugatti Veyron

Когато разглеждаме автомобили по поръчка, след първоначалното удивление от всеки проект, неизбежно възниква въпросът: кога нещата отиват твърде далеч? Редно ли е, например, в каросерията на класически Chevy Nova да се монтира двигател с повече конски сили, отколкото притежават някои хиперавтомобили?

Малкият автомобил с ръбест дизайн, известен още като Chevy II, е един от онези модели от 60-те години на миналия век, които вероятно никога няма да изчезнат от сцената. Виждали сме го да преминава през ръцете на тунинг специалисти безброй пъти, излизайки в най-екстремни форми и с най-смели модификации.

Не е рядкост екземпляри Nova от ранните години на модела да бъдат оборудвани с двигатели, чийто размер и мощност инженерите на Chevrolet никога не са си представяли. Поради това автомобил с мощност близо 1000 к.с. не е нещо шокиращо.

Но какво да кажем за мощност между 1200 и 1400 к.с., идваща от 10,6-литров big-block двигател с директно впръскване, монтиран под предния капак на Nova? Трябва да се признае, че подобна комбинация – малък автомобил с повече мощност от Bugatti Veyron и много други хиперавтомобили – е изключителна рядкост.

Този Nova с безумни нива на мощност в момента е част от списъка с автомобили, които ще бъдат предложени на търг от аукционната къща Barrett-Jackson в края на януари 2026 г. Както често се случва в такива случаи, информацията не е много подробна. Въпреки това, малкото известни детайли са достатъчни, за да породят въпроса дали направеното по автомобила е наистина добра идея.

Очевидно подготвен за състезания, автомобилът разчита на огромния 10,6-литров V8 двигател. Това обаче не е стандартен агрегат с такъв обем, а такъв, оборудван с два компресора F1 ProCharger, персонализирана двойна всмукателна система и ръчно изработени изпускателни колектори от неръждаема стомана. Всичко това води до мощност до 1400 к.с. и въртящ момент до над 2030 Нм.

Трансмисията, която работи в тандем с този двигател, е двустепенна автоматична, специално проектирана да издържа на много по-голяма мощност, отколкото автомобилът може да генерира – до 5000 к.с.

Леко модифицираната каросерия е поставена върху изцяло персонализирано шаси, оборудвано с подсилени полуоски, напълно регулируемо окачване и скъсена задна част с разширени калници за по-широки гуми и двойни горивни помпи – още промени, насочени към състезателна употреба.

В интериора става ясна и целта, с която е създаден този изключително мощен Nova. В него има само две състезателни седалки тип „корито“ с двуцветна тапицерия, съответстваща централна конзола и цифров инструментален панел на таблото.

Автомобилът ще бъде продаден без резервна цена, което означава, че няма как да се прогнозира сумата, която собственикът очаква да получи. Въпреки това, ще следим търга и ще предоставим информация за финалната цена, на която е продаден този уникален Chevrolet Nova.

Последвайте ни в Google News

Никола Стоянов

Никола Стоянов е автомобилен журналист в TopGear.bg, специализиран в разказването на истории зад ...

Още от автора
Предишна/Следваща
Подобни публикации