Добра новина за автомобилните ентусиасти, притеснени за пробега на батериите
Проектирането на нов електрически автомобил изисква баланс между множество фактори – от капацитета на батерията до максималната скорост. Тези елементи са взаимосвързани. Един електромобил, който достига високи скорости, но се нуждае от презареждане на всеки 80 км, едва ли ще намери много почитатели. Всичко това прави едно скорошно официално съобщение от Renault особено интересно с оглед на бъдещите модели на марката.
На тестова писта в Мароко, Renault подложи на изпитание специално създадения автомобил Filante, за да провери дали може да постигне една проста цел. Инженерите на компанията искаха да установят дали електромобил с батерия, сравнима с тази в SUV модела Scenic, може да измине 1000 км със скорости, близки до магистралните, без да се налага презареждане. За справка, официалният пробег на Scenic е до 613 км. На 18 декември Filante отговори на този въпрос с категорично „Да“.
Сандип Бамбра, главният дизайнер на Renault за напреднали проекти, обясни, че той и екипът му са черпили вдъхновение от дългата история на автомобилния производител, за да създадат Filante. Той заяви, че подобно на моделите 40 CV от 1925 г. и Étoile Filante от 1956 г., Filante Record 2025 е проектиран да стане първият автомобил, годен за движение по пътищата, който изминава 1000 км със скорост над 100 км/ч без презареждане, използвайки батерия от 87 кВч – напълно идентична с тази в Scenic E-Tech electric.
Бамбра добави, че това постижение е изисквало прецизна работа в няколко направления – ултраефективна аеродинамика, гуми с ниско съпротивление при търкаляне, леки материали (включително карбонови влакна и 3D принтирани алуминиеви компоненти) и напреднали технически решения като електронно управление без механична връзка (steer-by-wire). Експертни екипи от Renault и партньорите им Michelin и Ligier са работили по всеки аспект от дизайна на Filante, за да докажат, че електрическите автомобили вече могат да изминават големи разстояния без презареждане, дори при поддържане на висока скорост.
Когато изпитанията приключили, Filante бил изминал 1008 километра за девет часа и 52 минути без необходимост от презареждане. Автомобилът е поддържал средна скорост от 102 км/ч. В края на теста батерията все още е имала 11% остатъчен заряд. Според Renault, с него автомобилът е можел да измине още 120 километра. Това е окуражаващ етап за компанията и за ефективността на електрическите автомобили като цяло.
Последвайте ни в Google News