Под класическата обвивка на емблематичния Volkswagen Beetle се крие изненадваща мощ, за която малцина биха подозирали. Автомобилът е оборудван с модерен електрически силов тракт, който го превръща в истинска ракета на пътя.
Класика с модерно сърце
Проектът е дело на германското студио Knepper Bugs & More, което открива автомобила в автоморга в Калифорния. След като го транспортират до Германия, специалистите започват пълна реставрация, като премахват оригиналното задвижване и го заменят с нещо далеч по-мощно и съвременно.
Двигателят, който сега задвижва Beetle, е същият, който се монтира на задния мост на Tesla Model S. Той обаче е модифициран да работи при по-високо напрежение, което увеличава мощността до над 600 к.с. и 700 Нм въртящ момент. За сравнение, това е почти тройно повече от мощността на някои съвременни спортни хечбеци.
За преноса на мощността се грижат задвижващи валове от Porsche 930, а енергията се съхранява в 17 батерийни модула, заети от Porsche Taycan. Резултатът е своеобразен Франкенщайн, сглобен от върхови електрически технологии, поместени в автомобил, проектиран за скромните 50 к.с.
Динамика на суперавтомобил
От компанията не съобщават колко тегло е добавила електрическата конверсия, но резултатите са впечатляващи. Според Knepper ускорението от 0 до 100 км/ч отнема едва 2,9 секунди. Това поставя автомобила в територията на суперавтомобилите. Новият Lamborghini Temerario с хибриден V8 двигател с два турбокомпресора изпълнява същото упражнение за 2.7 секунди, а последното Porsche 911 GT3 се нуждае от 3,4 секунди, което означава, че ще изостава сериозно зад този Beetle.
С пълен заряд на батерията пробегът достига около 250 км. При по-динамично шофиране обаче той спада до около 100 км. За да се справи с огромното увеличение на мощността, голяма част от окачването и спирачната система са взети от Porsche 944. Използвани са и компоненти от KW и Bilstein, за да се гарантира, че автомобилът може да понесе допълнителната тяга.
Не само задвижването е променено
Извършена е и сериозна работа по екстериора. Автомобилът е боядисан в елегантен нюанс на синьо, наречен Marathon Blue, и е поставен върху класически джанти Porsche. Височината на окачването е намалена, което придава по-агресивна стойка на пътя. Добавен е и малък спойлер от въглеродни влакна, но нищо друго не подсказва, че тази „костенурка“ разполага с мощност, сравнима с тази на Lamborghini Huracan.
Интериорът остава впечатляващо изчистен. Запазени са оригиналното приборно табло и арматурното табло, които са реставрирани, но верни на корените на автомобила. Монтирани са седалки Recaro от BMW 2002, а старият скоростен лост е заменен с малък сензорен екран за избор на предавка.
За да докаже качеството на изработката, основателят на Knepper предприема пътешествие от 8 000 км по-рано тази година. Маршрутът преминава през Белгия, Франция, Испания, Португалия, Люксембург и дори през Гибралтарския проток до Северна Африка.
Последвайте ни в Google News