Заключение
Всеки, който е свикнал да управлява модерен спортен автомобил, е разглезен от отлично качество на изработка, висок комфорт и множество технологии за безопасност. Тези системи помагат на водача да избегне инциденти.
TVR Griffith обаче е от друга епоха. Дори най-късните екземпляри не разполагат с никакви електронни асистенти, а качеството на сглобката може да бъде доста условно. Въпреки това, по отношение на съотношението между цена и мощност, Griffith е почти непобедим. С него идва и силна социална сцена благодарение на голям и ентусиазиран клуб на собствениците. Моделът определено заслужава препоръка, стига да се купува и управлява с голямо внимание.
Вече почти десетилетие на хоризонта се появява изцяло нов TVR Griffith, но шансовете той някога да види бял свят намаляват с всеки изминал месец. Ако все пак се появи, това ще бъде третият път, в който TVR продава автомобил с името Griffith. Първият е от 60-те години, а по-скорошният модел от 90-те е обект на този материал. Този Griffith от второ поколение изглежда страхотно, върви изключително бързо и е сравнително достъпен за покупка. Най-хубавото е, че поддръжката на добре запазен екземпляр не е непременно скъпа. Въпреки това е лесно да се направи грешен избор при покупка, затова ето няколко съвета, които ще ви помогнат.
История на модела
TVR показва прототип на Griffith на Британското автомобилно изложение през 1990 г. В рамките на година дебютира напълно преработен сериен автомобил с шаси, базирано на състезателния модел Tuscan.
До 1992 г. първите автомобили вече са доставени на клиенти, като всички се задвижват от V8 двигател на Rover. Предлагал се е избор между 4.0-литров агрегат с 240 к.с. и 4.3-литров с 280 к.с. Произведени са и малък брой 4.5-литрови автомобили, както и няколко 4.3-литрови версии с по-големи клапани. Производството на Griffith е спряно за кратко през 1993 г., след което е възобновено, но вече само с 5.0-литров двигател с мощност 340 к.с.
Всички модели Griffith са оборудвани с петстепенна ръчна скоростна кутия – първоначално от Rover, а от 1994 г. – Borg Warner T5. От 1995 г. се предлага и сервоуправление на волана. Последните автомобили са произведени през 2002 г., като финалната серия 500 SE е представена през 2001 г.
Цени
Необходимо е внимателно проучване на пазара, тъй като някои екземпляри Griffith са на разумни цени, докато други продавачи имат твърде оптимистични очаквания. Има собственици, които инвестират значителни суми в своите TVR автомобили и очакват да си ги върнат при продажба, затова е добре да се разгледат няколко оферти преди вземане на решение.
Коя версия да изберем?
Най-търсеният Griffith е 500 SE, от който са произведени 100 броя. Така че, ако покупката е с цел дългосрочно притежание и инвестиция, това е добър залог.
Въпреки това, за всеки добре поддържан Griffith винаги се намира купувач, така че всеки екземпляр в отлично състояние е добър вариант. По-ниската покупна цена обикновено означава значителни разходи за поддръжка в бъдеще.
Когато тези автомобили са били нови, мнозина са смятали, че 5.0-литровият двигател е твърде мощен, а по-малките агрегати са напълно достатъчни. Дори 4.0-литровата версия постига ускорение от 0 до 100 км/ч за около пет секунди. Като цяло обаче 4.3-литровите варианти предлагат най-добрия баланс между динамика и достъпност.
Всички модели Griffith са оборудвани стандартно с електрически огледала и прозорци, както и с радиокасетофон. Системата за измиване на фаровете, боите металик или перла, тонираното предно стъкло и изцяло коженият салон са били част от допълнителното оборудване.
На пътя
С минимална мощност от 240 к.с. и собствено тегло от около тон, вълнуващата динамика е стандартна, независимо от двигателя.
Последвайте ни в Google News