Cupra пуска нов модел, за да увеличи своята все по-обширна гама. Terramar беше представен в Барселона и главният изпълнителен директор на марката, Уейн Грифитс, подчерта постиженията на тази испанска фирма. От създаването си преди 6 години, вече е постигнала повече от седемстотин хиляди продажби, по целия свят. „Нито една марка не е постигнала толкова много, за толкова кратко време“, каза директорът на компанията.
Грифитс не скри, че пътят към постигането на тези постижения не е бил лесен. „В Volkswagen Group, към която принадлежим, имаше борба за получаване на необходимите инвестиции. Трябваше да убедим групата, че има място за компактен SUV. С нова марка, която е различна от другите марки във VAG групата и която също успява да привлече нови клиенти. Защото Cupra е марката, която печели най-много, тъй като повече от половината от новите клиенти са млади и се прехвърлят от други марки.“
В момента гамата на Cupra включва модели като Formentor, León, Tavascan, Terramar. Има и нови модели, които ще се появят през следващите пет години. Разполага с всички технологии: бензинови, дизелови, plug-in хибриди, само зареждащи се хибриди и електрически, за дълги разстояния.
„Продължаваме да растем повече от всяка друга марка,” каза Грифитс, „въпреки факта, че сега продажбата на автомобили е трудна. Но ние сме по-добре подготвени от всеки друг, защото имаме напълно нова гама. Сблъскахме се с много неблагоприятни обстоятелства като ковид, липсата на полупроводници, увеличаването на разходите, но въпреки това ще изведем марката на най-високо ниво. За да го направим, сега пускаме Terramar, който ще има голям успех на пазара“, заключи изпълнителният директор на Cupra.
Cupra Terramar е универсален SUV, позициониран в C сегмента, който бележи най-голям ръст на продажбите. Той е проектиран в Марторел и се произвежда във фабриката на Audi в Гьор, Унгария. Позициониран е в един от най-бързо развиващите се сегменти. Той предлага два Plug-in хибридни двигателя, два бензинови двигателя с 204 и 265 конски сили и задвижване на четирите колела. Както и само зареждащ се хибрид, със 150 конски сили. Довършителните детайли включват прогресивно кормилно управление, стандартно спортно окачване и спирачки с шест-бутални апарати, както и седалки тип кофа.
Този нов Terramar ще бъде пуснат в продажба през ноември и за стартирането му е подготвено специално издание на American Cup. Състезание, в което Cupra е един от спонсорите.
Новият модел, ограничен само до 1337 бройки, включва, 20-инчови джанти, персонализиран цвят и лого, на външната C-колона и на черните кожени седалки.
Източник: LA RAZON