Австралийското ателие Purpose Built Moto (PBM) винаги успява да поддържа свеж подход към всеки свой проект, поради което нито един от мотоциклетите им не си прилича с останалите. Това, което ги обединява, е изключителното ниво на изработка и внимание към детайла, тъй като Том Гилрой и неговият екип никога не се задоволяват с нищо по-малко от съвършенство. В резултат на това те доминират в света на къстъм мотоциклетите от много години и не показват никакви признаци на забавяне.
Забележителната работа на работилницата е редовно представяна, така че можем да преминем направо към същината. Днес ще разгледаме най-новия проект на PBM, поръчан от клиент на име Пит. За отправна точка е избран Suzuki Bandit 1200 от 1996 г., който обаче далеч не е бил в стандартен вид.
Подложен на съмнителна преработка от предишен собственик, базовият мотоциклет е имал отчаяна нужда от грижа от някой, който наистина знае какво прави. Специалистите от Purpose Built Moto, разбира се, са били идеалният избор за тази задача. След като старият GSF1200 е доставен в тяхната работилница, те разработват план и започват работа без забавяне.
Преработки по шасито и окачването
Първата стъпка след първоначалното разглобяване е шасито на мотоциклета. Предницата му вече е била оборудвана с обърнати вилки по време на предишната преработка. Те са напълно ревизирани от Ride Dynamics и монтирани отново чрез алуминиеви трипътници, изработени от Cognito Moto. Спирачната сила отпред също получава значително подобрение благодарение на радиални апарати HEL Performance.
Отпред и отзад са поставени ковани шестлъчеви джанти, обути в спортни гуми Pirelli Diablo Rosso IV за отлично сцепление. Стандартната задна под-рама е премахната в полза на ръчно изработен аналог от хром-молибденова стомана, в чиито краища са интегрирани многофункционални LED светлини.
Модификации по двигателя
Следва работата по двигателя, където екипът на Purpose Built отново надминава себе си. Четирицилиндровият агрегат на GSF е бил в доста лошо състояние след предишната си преработка, така че първата стъпка е била да се ревизира основно.
След това са направени сериозни подобрения в производителността. Коляновият вал е ребалансиран и свързан с нови биели. Добавени са и бутала Wossner, които увеличават работния обем на двигателя до 1305 куб. см, като същевременно поддържат степен на сгъстяване от 9,5:1.
Цилиндровите глави са портинговани и оборудвани с по-големи клапани Abuso Racing, а подобреното управление на температурата се осигурява от маслен радиатор HEL. Мощна и надеждна искра се генерира от запалителен модул Dynatek, а PBM добавят и нов съединител. От страната на всмукателната система са монтирани спортни филтри DNA, допълнени от специално изработена изпускателна система.
Тръбите са изработени от неръждаема стомана по конфигурация 4-в-1-в-2 и са оборудвани с вътрешни заглушители, за да се поддържат нивата на шума в разумни граници.
Дизайн и козметични промени
В сравнение с механичната част на този проект, козметичните модификации са по-умерени, но все пак много интригуващи. Purpose Built Moto запазват оригиналния резервоар за гориво, като същевременно монтират малък преден обтекател, точно над собствения си 5,75-инчов фар Flashpoint.
Предницата е завършена с малък ръчно изработен калник, а зад обтекателя е прибран компактен дигитален приборен панел. В зоната на кокпита има и ново кормило, оборудвано с ръкохватки Domino, мигачи в краищата и огледала, монтирани под него. В задната част на мотоциклета откриваме впечатляваща седалка от Alcantara, тапицирана от Timeless Auto Trim и подчертана с контрастни червени шевове.
Тя е разположена пред ръчно изработена опашка, под която дискретно е поместена електрониката. Други детайли, които заслужават внимание, са фрезованите CNC превключватели в кокпита и капачката за бързо зареждане на резервоара, както и висококачествен кормилен демпфер, който поддържа стабилността на предницата. За цветовата схема Purpose Built Moto се обръщат към Нейтън от Livin Loco Garage.
Черният цвят е преобладаващ в целия проект, но е съчетан с бели и червени акценти по горната част на каросерията. Удебелен надпис Suzuki украсява горната част на резервоара, изпълнен в бяло на червен фон, точно както японските йероглифи на опашката. Държачите на предния калник също са боядисани в червено за визуална приемственост, както и логата на производителя върху спирачните апарати.
Последвайте ни в Google News