Уорън Бъфет реализира колосална печалба от инвестицията си в BYD

Седемнадесет години след легендарна инвестиция, която превърна милиони в милиарди, компанията на Уорън Бъфет Berkshire Hathaway продаде целия си дял в китайския автомобилен производител BYD.

През 2008 г. Berkshire Hathaway направи смел ход, като инвестира 1,8 милиарда хонконгски долара (около 231,7 милиона щатски долара) в BYD – по това време малко познат китайски автомобилен производител, който все още не се беше доказал на световната сцена. Седемнадесет години по-късно тази рискована инвестиция се отплати многократно и Бъфет реши, че е настъпил моментът за излизане от нея.

Тримесечен финансов отчет на Berkshire Hathaway Energy потвърждава, че фирмата вече е продала целия си дял в BYD. Процесът по продажба не се е случил изведнъж. Той е започнал още през 2022 г., като компанията постепенно е намалявала участието си в 15 отделни кръга, документирани във финансовите отчети. Преди началото на разпродажбата делът на Berkshire се оценяваше на приблизително 7,7 милиарда долара.

От скромно начало до гигант в индустрията

Когато Бъфет, по настояване на своя инвестиционен партньор Чарли Мънгър, купува 225 милиона акции на BYD, цената им е била едва 8 хонконгски долара за брой. Оттогава досега стойността на акциите на китайската компания е нараснала с впечатляващите 3 890%. Въпреки че не е обявена точната сума, печалбата на Berkshire Hathaway със сигурност възлиза на милиарди долари.

След продажбата генералният мениджър по брандинг и връзки с обществеността на BYD, Ли Юнфей, благодари на Бъфет и Berkshire Hathaway за инвестицията. В пика на своето участие инвестиционната компания е притежавала около 10% от китайския автомобилен производител.

Новината за продажбата веднага се отрази на пазара, като акциите на BYD поевтиняха с 3,4% и се наредиха сред най-слабо представилите се в хонконгския индекс на китайските компании.

Ли заяви, че при инвестициите в акции купуването и продаването е нормална част от процеса. Той изрази благодарност за признанието от страна на Мънгър и Бъфет, както и за тяхната инвестиция, подкрепа и партньорство през последните 17 години, като добави, че компанията цени всички дългосрочни инвестиции.

През 2024 г. BYD продаде 4,27 милиона автомобила в световен мащаб, от които 1,76 милиона са изцяло електрически, а 2,49 милиона са плъгин хибриди. Първоначалните планове на компанията за тази година бяха за доставки на 5,5 милиона автомобила, но поради засилената конкуренция и забавянето на местния пазар прогнозата беше намалена до 4,6 милиона.

Последвайте ни в Google News

Теодора Илиева

Автор на съдържание в онлайн медии и копирайътър с интереси в областта на технологиите, спорта и ...

Още от автора
Предишна/Следваща
Подобни публикации