Компанията потвърждава стратегията си с три основни стъпки
На фона на глобалната тенденция, която все повече е доминирана от SUV и кросоувър модели, BMW категорично заявява, че няма да се откаже от седаните, които са в основата на идентичността на марката. Членът на управителния съвет на BMW, Йохен Голер, подчерта, че седаните все още заемат важно място за потребителите на много пазари.
В свое изявление от 3 октомври той отбеляза, че конвенционалните двигатели с вътрешно горене няма да изчезнат и че компанията никога няма да изостави формата на каросерията, която е изградила нейния имидж.
За да поддържа присъствието на седаните в гамата си, BMW разработва три основни платформи. Първата е Neue Classe, която служи за основа на изцяло електрически автомобили като следващото поколение iX3. Тази платформа е специално проектирана за аеродинамична ефективност, балансирано разпределение на теглото и най-новия софтуер на компанията.
Втората е платформа, предназначена само за двигатели с вътрешно горене, която е насочена към базовия сегмент и пазари с ограничена инфраструктура за зареждане. Третата е гъвкава мултиенергийна платформа, която може да се използва както за електромобили, така и за бензинови турбо двигатели, особено при по-големите модели.
Чрез тази стратегия BMW се стреми да запази характера на седаните, независимо дали са електрически или конвенционални, така че те да останат верни на характеристиките на марката. Представена беше и технология, наречена „Heart of Joy“ – централизирана система за управление, която гарантира, че усещането зад волана, от реакциите на волана до настройките на окачването, е типично за BMW, без значение от типа на задвижването.
От BMW смятат, че седаните все още са актуални, особено на пазари, които ценят комфорта и статуса. Освен това те предлагат аеродинамична ефективност, която трудно може да бъде постигната от SUV моделите. Използвайки трите основни платформи, BMW може също да поддържа ефективност на производството, да намали сложността и да адаптира стратегията си към условията на всеки регион.
Тази стъпка е отговорът на BMW на динамиката в автомобилната индустрия. От една страна, германската марка иска да инвестира в електрически автомобили, но от друга, продължава да поддържа двигателите с вътрешно горене за пазари, които не са напълно готови за преминаване към електрически автомобили.
Защо седанът все още има значение?
SUV моделите осигуряват обем на продажбите и по-големи печалби за много автомобилни производители. Седаните обаче остават важни в сегментите, където престижната форма е от значение, както и за купувачи, които търсят по-нисък и по-тих автомобил за пътуване по магистрала.
Позицията на BMW предполага, че компанията вижда стабилно търсене за този формат в дългосрочен план, въпреки че пазарният му дял е по-малък от всякога. Електрическите седани, създадени на базата на Neue Classe, също отговарят на нуждите на пазарите, които искат традиционен силует с нулеви емисии.
Разположението на батериите, аеродинамичната ефективност и пространството в купето могат да бъдат оптимизирани, без да се губи класическият дизайн на седан на BMW, който има три ясни части на каросерията: преден капак, пътническо купе и багажник.
Има и предимства от производствена гледна точка. Използването на три основни платформи намалява сложността в сравнение с поддържането на много отделни шасита. Общите компоненти, електроника и стандартен софтуер могат да намалят разходите и да ускорят пускането на нови модели.
Това позволява на BMW да насочи повече ресурси към технологии, вместо да поддържа дълъг списък от платформи. Системите за безопасност, инфоразвлекателните системи и асистентите за водача могат да бъдат внедрени в широка гама от модели с различни размери и задвижвания, без това да нарушава потребителското изживяване или да удвоява инженерните усилия.
Последвайте ни в Google News