Възрастта е просто число. Същото важи и за конските сили, нали? Когато човек мисли и за двете, има само един път напред: да увеличи мощността. Точно това решава да направи господин Адамс. Неговият Cadillac CT5-V Blackwing модел 2025 г. едва успява да „разкърши“ колела, преди да бъде натоварен на ремарке и изпратен за доработка.
Обикновено собствениците изпращат чисто новите си автомобили в сервиз за поставяне на защитно фолио, което да ги предпази от камъчета по пътя. Не и този собственик. Възрастният господин, който притежава спортния седан, е истински автомобилен ентусиаст и е искал нещо повече от сериен автомобил.
В заводски вид CT5-V Blackwing съвсем не е бавен. Неговият 6,2-литров V8 двигател с компресор развива 677 к.с. и 893 Нм въртящ момент. Тези стойности са достатъчни, за да ускорят седана от 0 до 100 км/ч за около 3,5 секунди и да измине разстоянието от четвърт миля за 11,4 секунди.
От Cadillac дори се хвалят, че максималната скорост надхвърля 322 км/ч. Купувачите могат да избират между шестстепенна ръчна или десетстепенна автоматична скоростна кутия. Господин Адамс е избрал автоматика, който предава мощността към задните колела с плавни и светкавични смени на предавките.
От сериен автомобил до 1000 конски сили
Серийната мощност обаче никога не е била достатъчна за господин Адамс. Той изпраща своя Cadillac в тунинг ателието Late Model Racecraft чак от Вашингтон с молбата да му подготвят автомобил, на който да може да се наслади максимално, „докато все още е на тази планета“, както споделя Стивън Фефердей от компанията. Екипът се е погрижил да изпълни желанието му.
Базираните в Тексас специалисти съобщават, че автомобилът вече разполага с 1000 к.с. и е напълно пригоден за ежедневно шофиране с бензин 93 октана. Тази мощност е измерена на коляновия вал, което означава, че този Cadillac не е само на думи.
Експертите постигат този резултат не с магия, а със сериозна, продължила седмици работа. Те заменят стандартния компресор с Magnuson 2650, добавят специален разпределителен вал и подсилват компонентите на клапанния механизъм.
Монтирани са също изпускателни колектори American Racing със спортни катализатори и система за студен всмукван въздух с фрезовани капаци на клапаните. След това настройките са оптимизирани както за надеждност, така и за чиста производителност.
При пристигането си в сервиза автомобилът е показал на дино стенда около 550 к.с. на колелата. Сега той отчита 820 к.с. на колелата. Въпреки огромното увеличение на мощността, V8 двигателят все още работи плавно на празен ход, а на светофар е достатъчно тих, за да се слее с трафика.
При рязко натискане на педала на газта обаче той се превръща в съвсем различен звяр, който определено се нуждае от допълнително сцепление отзад, за да държи нещата под контрол. Cadillac-ът все още е със стандартните си гуми Michelin, така че за момента системата за контрол на сцеплението остава включена.
Сега LMR ще изпратят автомобила обратно, запазил лукса, с който е пристигнал, но с добавена мощност от съвсем друго измерение. От компанията обещават: „Направихме му един изключителен автомобил!“.
Последвайте ни в Google News