Vittori представи концептуален хиперавтомобил с дизайн от Pininfarina

Хибридният модел Turbio беше представен в Маями и комбинира италиански дизайн с инженерство, подпомогнато от изкуствен интелект. Производството обаче е планирано след няколко години.

През изминалия уикенд в Concours Club в Маями на сцената на хиперавтомобилите се появи ново име. Младият производител Vittori представи Turbio – хибриден автомобил в лимитирана серия, проектиран в партньорство с прочутото италианско ателие Pininfarina. Планирано е производството на едва петдесет бройки, като цените започват от 2,5 милиона долара. Карлос Круз, който основава Vittori след кариера в сферата на финансите, технологиите и изкуствения интелект, заяви, че мечтата на екипа е била да създаде красив и бърз автомобил, който предизвиква емоция и усещане за връзка. Той добави, че целта не е била просто да направят поредния суперавтомобил, а да създадат нещо, което носи усещане за полет, за скулптура и за сила.

Дизайн и технологии с помощта на AI

Тази амбиция е ръководила всяко решение в проекта. Със седалище в Ню Йорк и производство в Италия, Vittori се позиционира като комбинация от традиционно майсторство и футуристично инженерство. Ранните етапи на дизайна са разчитали сериозно на изкуствен интелект, което е позволило на екипа да проучи стотици потенциални посоки и да усъвършенства най-отличителните детайли на автомобила. Заоблените форми на каросерията насочват въздуха към големи странични отвори, които захранват двигателя, докато безшевните титаниеви ауспуси, 3D принтирани чрез собствена програма на Vittori, управляват топлината. Леките компоненти от титан и алуминий намаляват общото тегло, като същевременно подобряват ускорението и управляемостта.

Ролята на Pininfarina

След това Pininfarina превръща тези концепции в напълно завършен и функциониращ прототип, придавайки на Turbio безпогрешна елегантност. Стоповете с форма на крила правят препратка към емблемата на модела – Пегас, а блестящият син цвят подчертава изваяните му извивки. Адаптивното задно крило се регулира в зависимост от скоростта и спирането, като минимизира въздушното съпротивление на правите и увеличава стабилността в завоите.

С повече от век история, италианското ателие, чието наследство включва дизайн на емблематични модели за Ferrari, Maserati и Alfa Romeo, е отговаряло както за екстериора, така и за интериора. Джузепе Боноло, старши вицепрезидент по мобилността в Pininfarina, коментира, че партньорството с Vittori за създаване на нова визия за пазара на хиперавтомобили въплъщава една от основните черти на компанията. Той обясни, че от десетилетия Pininfarina използва своето наследство в производството на каросерии и способността си да превръща чисти дизайнерски проекти в индустриална реалност чрез цялостни решения. Едно такова решение е било връщането на аналоговите уреди за управление, вместо интериорът да бъде оборудван с разсейващи сензорни екрани.

Задвижване и бъдещи планове

Под изваяната каросерия се крие Orion V12 – собствена система за задвижване, разработена от Italtecnica в чест на легендарния инженер от Формула 1 Клаудио Ломбарди. С показатели за ускорение, които го нареждат сред най-бързите автомобили в света, Turbio ще ускорява от 0 до 100 км/ч за по-малко от три секунди. Въпреки че хиперавтомобилът остава до голяма степен концептуален, Круз предвижда Turbio да постави началото на първата фаза на Vittori като водещ модел, който да утвърди имиджа на марката. Началото на производството е планирано за 2027 г., като това ще бъде първата стъпка към портфолио, което според Круз ще се разшири и ще включва SUV модели и летателни апарати.

Последвайте ни в Google News

Теодора Илиева

Автор на съдържание в онлайн медии и копирайътър с интереси в областта на технологиите, спорта и ...

Още от автора
Предишна/Следваща
Подобни публикации