Volkswagen Golf R: все така разумен, но достатъчно забавен?

Сегментът на „хотхеч“ моделите (мощни спортни хечбеци) се развива с огромни темпове, като конкурентите от Инголщат и Щутгарт стават все по-силни. Става дума, разбира се, за Audi S3 и Mercedes-AMG A35, но на пазара присъства и дори по-бързата Honda Civic Type R. С оглед на това, Volkswagen трябваше да направи сериозно обновяване на Golf R, за да остане актуален в тази надпревара за мощност. Сега моделът се завръща, освежен като част от усилията на компанията да модернизира цялото семейство Golf. Той винаги е бил един от най-балансираните спортни автомобили, но дали това все още е така?

Въпреки някои недостатъци като сензорните бутони на волана и усещането, че пълният му потенциал се разкрива само при скорости, неподходящи за обществените пътища, Golf R остава един от най-завършените автомобили в своя клас. Той предлага изключително високи възможности, които трудно могат да бъдат достигнати в ежедневни условия.

Какво е новото?

Промените са сходни с тези, които видяхме при стандартните модели Golf, както и при GTI и GTI Clubsport. Външният вид на R е леко изострен и вече включва осветено предно лого. Предлага се и последното поколение матрични LED фарове, допълнени от преработени задни светлини. В интериора най-голямата разлика е интегрирането на най-новия екран и инфоразвлекателна система на марката, наречена MIB4.

Какви са техническите характеристики?

Ако сте запознати със спортните версии на Golf, повечето детайли ще ви се сторят познати. Golf R се предлага като хечбек и комби, като и двете версии използват доказания 2,0-литров четирицилиндров турбо двигател EA888. Тук той развива 333 к.с. и 420 Нм въртящ момент, достатъчни за ускорение от 0 до 100 км/ч за 4,6 секунди и максимална скорост, ограничена до 250 км/ч за хечбека. Комби версията се нуждае от две десети от секундата повече.

Всички варианти на Golf R са оборудвани с 18-инчови джанти, които могат да бъдат заменени с 19-инчови, и система за задвижване на всички колела с векторно разпределение на въртящия момент. Автомобилът разполага с режими на шофиране Eco, Comfort, Individual, Sport и Race, както и с GPS хронометър за обиколки на писта.

За хечбека се предлага пакет R Performance, който добавя 19-инчови джанти и увеличава максималната скорост до 270 км/ч. Пакетът включва и два специални режима – Special и Drift. Първият е с профил, „специално конфигуриран за Нюрбургринг“, което означава максимална мощност, но с настройки на шасито в режим Comfort за по-добро справяне с неравностите. Предназначението на втория е ясно от името му.

Като опция се предлагат и нови 19-инчови ковани джанти „Warmenau“, които според Volkswagen са с 20% по-леки от останалите. За разлика от пакета при GTI Clubsport, тук изпускателната система Akrapovič с характерен звук се заплаща допълнително. Струва си да се отбележи, че адаптивното окачване Dynamic Chassis Control, което е почти задължително за отключване на пълния потенциал на автомобила, се заплаща отделно на някои пазари, докато в Германия например е стандартно.

Volkswagen предложи и лимитирана серия Golf R Black Edition. Както подсказва името, тя се отличава с множество черни акценти и стандартно включен пакет R Performance.

Как се усеща на пътя?

Тестовете на обновените хечбек и комби се проведоха на пистата „Лаузицринг“ в Германия, както и по пътищата около нея. Автомобилът демонстрира изключителна стабилност и увереност, като системата за задвижване на четирите колела осигурява отлично сцепление дори при мокра настилка. Усещането зад волана е за пъргавина и прецизен контрол, като колата остава предвидима и лесна за управление дори на ръба на възможностите си.

Последвайте ни в Google News

Теодора Илиева

Автор на съдържание в онлайн медии и копирайътър с интереси в областта на технологиите, спорта и ...

Още от автора
Предишна/Следваща
Подобни публикации