Volkswagen и Xpeng обединяват усилия за нов електрически SUV в Китай

Volkswagen Group е един от най-големите и известни производители на автомобили в света. Базирана във Волфсбург, Германия, групата притежава разнообразно портфолио от марки, вариращи от икономични до луксозни автомобили. За да отговорят на нарастващите изисквания на автомобилния пазар, Германия и Китай обединяват усилия за създаването на изцяло нов продукт.

Кратка история на Volkswagen в Китай

През 70-те години на миналия век Volkswagen е една от първите автомобилни компании, които навлизат на китайския пазар, след като той отваря икономиката си за чуждестранни фирми. Първото съвместно предприятие на VW в Китай, Shanghai Volkswagen Automotive Co, постига изключителен успех в страната.

До 90-те години VW вече е утвърден играч на китайския пазар, като леките автомобили на марката доминират над почти всички останали. В началото на новия век другото китайско съвместно предприятие на VW започва производството на Audi, което в продължение на много години се превръща във водещата луксозна марка в Китай, особено за правителствени и бизнес клиенти.

През следващото десетилетие обаче компании като Toyota, Nissan и Honda започват да наваксват изоставането си. Въпреки че VW запазва доминиращата си позиция, с навлизането на електрическите автомобили през последните години, местните китайски марки изпреварват германския производител с по-добри технологии и софтуер. За да отговори на това предизвикателство, Volkswagen представя нов електрически автомобил, разработен съвместно с партньора си Xpeng.

Партньорство с Xpeng за изцяло нов електрически автомобил

Поради спада в пазарния си дял през последните няколко години, VW решава да разработи своя най-интелигентен електрически модел до момента съвместно с китайската компания Xpeng. Този изцяло електрически SUV ще се сглобява в сътрудничество с Anhui Jianghuai Automobile Group и ще носи името ID Unyx 08.

Разработката на модела отнема на двете компании 30 месеца, което е значително по-бързо от обичайното. От VW обясниха, че чрез целенасочени местни партньорства и силни вътрешни възможности за изследвания и разработки, Volkswagen Group се е интегрирал напълно в автомобилната екосистема на Китай. Това позволява на компанията да създава персонализирани продукти, които отговарят на нуждите на китайските клиенти с т.нар. „китайска скорост“.

През 2023 г. VW инвестира 700 млн. долара за 5% дял в Xpeng, привличайки по този начин достъп до висококачествената технология за автономно управление на китайската компания. Резултатът от това партньорство е ID Unyx 08, който може да се окаже сериозен конкурент на модели като тези на Tesla.

Поглед отблизо към ID Unyx 08

Tesla вероятно е най-известната марка в сферата на автономното управление, но това може скоро да се промени. В Китай системите за самоуправление обикновено се класифицират като Ниво 2 или L2+, което изисква водачите да държат ръцете си на волана по всяко време. ID Unyx 08 обаче вече е сертифициран като Ниво 2++, създавайки изцяло нова категория.

Този SUV е първият масово произвеждан модел на Volkswagen в Китай, който е изграден на 800-волтова архитектура за бързо зареждане и предлага пробег от 700 км с едно зареждане. Това обаче може да не е достатъчно, за да спечели отново китайския пазар. Според независим анализатор от Шанхай, китайските клиенти ще следят отблизо цената, за да решат дали да изберат електрически автомобил на Volkswagen пред тези на конкуренти като BYD или Geely, дори ако автомобилът изглежда толкова високотехнологичен и интелигентен, колкото настоящите бестселъри.

Така че, докато Volkswagen прави всичко възможно да увеличи отново пазарния си дял, само времето ще покаже дали китайските потребители ще изберат новите му електрически автомобили, или ще се придържат към познатите местни марки. Ясно е обаче, че германската компания е фокусирана върху иновациите в момент, когато трябва да си върне интереса на потребителите.

Последвайте ни в Google News

Никола Стоянов

Никола Стоянов е автомобилен журналист в TopGear.bg, специализиран в разказването на истории зад ...

Още от автора
Предишна/Следваща
Подобни публикации