Volkswagen и Xpeng разработват нов електрически седан за Китай

Партньорството на Volkswagen с Xpeng е поредното доказателство за централната роля на Китай в световната автомобилна индустрия. Двете компании работят съвместно по нов електрически седан, който ще се присъедини към семейството ID. Той ще бъде базиран на модела Xpeng P7, но ще се отличава със собствен екстериорен дизайн. Този проект е част от по-мащабен план на Volkswagen да представи 30 нови модела за Китай, 20 от които ще разполагат с електрическо задвижване.

Сътрудничеството, обявено през миналата година, е съсредоточено върху електрическа архитектура от следващо поколение. Тя ще послужи за основа на широка гама от бъдещи модели – от изцяло електрически автомобили до такива с традиционни двигатели с вътрешно горене и plug-in хибридни системи.

Съвместната работа вече дава първите си резултати. Един от първите плодове на това партньорство е все още неназован седан от Volkswagen, който се очаква да се присъедини към семейството ID.

Как ще изглежда?

Наскоро забелязан по време на тестове с камуфлаж по китайските пътища, предстоящият електрически седан вероятно е базиран на Xpeng P7, чието второ поколение дебютира само преди няколко месеца. Предполага се, че дизайнът ще включва и елементи от концептуалните модели на Volkswagen ID. Aura и ID. Evo, представени по-рано тази година.

Визуализации от Sugar Design

Дигиталният артист Sugar Design създаде серия от визуализации, базирани на маскирани прототипи. Няма как да се отрече, че в сравнение с няколко модела на Volkswagen, които се продават на западните пазари, този автомобил има значително по-елегантен и спортен вид.

В предната част той разполага с разделени LED фарове и малка светеща емблема в центъра, както и с голяма отворена черна решетка и плавни линии. Дизайнът не е толкова радикален, колкото този на второто поколение Xpeng P7, но за германската марка това все пак е доста смела промяна в стила.

Страничният профил е особено привлекателен, подчертан от изразените задни калници и плавно преливащата линия на покрива. Отзад сложни по форма LED стопове обграждат деликатно осветена емблема на VW, а дискретен черен дифузьор завършва визията.

Възможно задвижване

Все още не е сигурно дали предстоящият седан на Volkswagen ще споделя техническите характеристики на Xpeng P7, но самият P7 е дълъг 5017 мм и предлага два варианта на батерията: пакет с капацитет 74,9 кВч и по-голяма версия с 92,9 кВч.

Стандартната версия със задно задвижване разполага с 362 к.с. (270 кВ) от един електромотор, докато конфигурацията със задвижване на всички колела добавя и преден мотор за комбинирана мощност от 586 к.с. (437 кВ). Очаква се AWD вариантът да ускорява от 0 до 100 км/ч за 3,7 секунди и да достига максимална скорост от 229 км/ч.

Пробегът зависи от конфигурацията, като варира от около 702 км за базовия модел до 820 км за версията с удължен пробег и задно задвижване.

Плановете на VW за Китай

Volkswagen приема китайския пазар изключително сериозно. Освен че потвърди, че съвместно разработената с Xpeng електрическа и електронна архитектура ще бъде в основата на бъдещи електромобили, компанията ясно заяви, че същата платформа ще се използва и за модели с двигатели с вътрешно горене и плъгин хибриди.

Новата система не само ще позволява актуализации по въздуха, но е проектирана и да оптимизира разработката на автомобили, като съкрати времето за производство и позволи по-бърза адаптация към пазарните тенденции.

Германската марка се е ангажирала да пусне над 30 нови модела в Китай, включително 20 автомобила с алтернативно задвижване. Освен партньорството си с Xpeng, компанията си сътрудничи и с партньори чрез съвместните предприятия FAW-Volkswagen и Volkswagen Anhui.

Последвайте ни в Google News

Теодора Илиева

Автор на съдържание в онлайн медии и копирайътър с интереси в областта на технологиите, спорта и ...

Още от автора
Предишна/Следваща
Подобни публикации