Нашата присъда
Не всеки ще оцени изцяло черната визия на Volkswagen ID.5, но преминаването от ниво на оборудване Match към Black Edition предлага по-добра стойност отколкото добавянето на същите екстри поотделно. Това обаче не решава основните недостатъци на електрическото купе-SUV на VW. Все пак бихме препоръчали да се спестят пари и да се избере ID.4, който също се предлага във версия Black Edition и е също толкова способен, но малко по-практичен автомобил.
Какво представлява Black Edition?
Стилът е въпрос на личен вкус, но когато има достатъчно търсене за определен външен вид, марките се възползват. Автомобилните производители правят това от години, а една от най-честите тенденции е версията „Black Edition“, възприета от компании като Audi, Volvo, Porsche и дори Bentley.
Volkswagen е друг чест привърженик на черните акценти и наскоро представи варианти Black Edition за електрическите SUV модели ID.4 и ID.5. Те се присъединяват към вече съществуващите специални версии на Golf, Polo, T-Cross, Taigo, Tiguan и Passat.
Формулата е проста: взима се високо ниво на оборудване (в случая Pro Match, като се изключат GTX версиите) и се добавят детайли в черен гланц, както и малко допълнително оборудване. При двата електрически SUV модела това означава нови 19-инчови джанти в черен гланц, контрастен черен покрив с панорамен стъклен таван и специални капачки на джантите, които остават изправени. В интериора предните седалки са заменени със спортни варианти с интегрирани подглавници и микрофибърна тапицерия „ArtVelours“, като разполагат и с електрическо регулиране и функция за масаж.
Макар промените да са сравнително фини, доплащането от 2 000 паунда за Black Edition спрямо Pro Match е по-малко, отколкото би струвало добавянето на панорамен покрив (1 000 паунда) и пакета Interior Style Plus за масажиращи седалки (1 400 паунда) поотделно.
Интересно е, че освен в черен цвят Grenadilla Black, версията Black Edition се предлага и в червено (Kings Red), бяло (Glacier White), синьо (Blue Dusk) или сивото (Moonstone Grey) на тестовия автомобил. Джантите също могат да бъдат увеличени до 20 инча срещу доплащане от 500 паунда.
Усещане зад волана и представяне
Новият пакет променя визията, но не се отразява на усещането зад волана на ID.5. Специализираната MEB платформа на Volkswagen за електрически автомобили е доказала своята универсалност и тук предлага много комфорт. 19-инчовите джанти са оборудвани с гуми с висок профил, които изглеждат малко малки в калниците на ID.5, но в замяна осигуряват меко возене по всякакви пътни настилки.
По отношение на динамиката също няма от какво да се оплачем. Разположеният отзад електромотор изпраща мощност от 282 к.с. и въртящ момент от 545 Нм моментално към задния мост. При рязко ускорение се усеща лек акцент върху задното задвижване, въпреки че електрониката бързо се намесва, ако усети, че гумите са напът да загубят сцепление. Ускорението от 0 до 100 км/ч отнема 6,7 секунди, а максималната скорост е 180 км/ч.
Версията Black Edition е базирана на задвижването Pro, така че разполага с батерия с капацитет 77 кВтч, която осигурява официален пробег до 549 км. Любопитното е, че това е с около 5 км по-малко от пробега на версията Match, като причината е допълнителното тегло на панорамния стъклен покрив. По време на теста постигнахме разход от около 16,8 кВтч/100 км при смесено шофиране, което е доста ефективно за този клас. Скоростта на зареждане с прав ток до 135 кВ не е сред най-високите на пазара, но все пак позволява зареждане от 10 до 80% за 28 минути на достатъчно мощна станция.
Въпреки че ефективността е добра, изборът на ID.5 носи и някои компромиси. По-спортната линия на покрива е проектирана да бъде по-аеродинамична от тази на ID.4, но това влошава видимостта назад поради липсата на задна чистачка и декоративен елемент, който разделя задното стъкло. За сметка на това багажникът не е засегнат и предлага обем от 549 литра, което е малко повече от официалните 543 литра при ID.4.
Последвайте ни в Google News