Volkswagen имаше големи надежди за електрическите автомобили като основна посока след скандала „Дизелгейт“. Моделът ID.4 отбеляза солиден старт, но след това плановете на компанията се сблъскаха със сериозни трудности.
Плановете за продажба на седана ID.7 в Америка бяха прекратени, а ID. Buzz не успя да оправдае първоначалните очаквания. В резултат на това огромните надценки при дилърите бързо отстъпиха място на отстъпки, достигащи близо 20 000 долара.
Завръщане на технологията за удължен пробег
Според последни информации компанията обмисля да предложи задвижващи системи с удължен пробег в бъдещи седани и кросоувъри за пазарите в Европа и САЩ. Твърди се, че тези дискусии са част от подготовката на нов петгодишен инвестиционен план.
Информационна агенция Bloomberg съобщава, че детайлите по тези инвестиции ще бъдат обявени през март следващата година. Говорител на Volkswagen е заявил пред изданието, че компанията следи пазарното развитие и е запазила концепцията за удължен пробег за своята бъдеща платформа за електромобили.
Той е добавил, че потребителското търсене в крайна сметка ще определи кога и къде ще се предлагат автомобили с такава технология.
Тенденция в цялата индустрия
Въпреки че в САЩ вече са се появявали няколко автомобила с удължен пробег, на хоризонта се задават редица нови модели. Освен Scout Terra и Traveler, концернът Stellantis се готви да пусне такива версии на Jeep Grand Wagoneer и Ram 1500.
Главният изпълнителен директор на Ford, Джим Фарли, също изрази подкрепа за технологията. Според него тя дава на клиентите усещането за електрическо шофиране, но без притесненията за пробега. По-важното е, че позволява на компаниите да предложат електромобил, който е напълно съпоставим по цена с автомобил с двигател с вътрешно горене.
Това е възможно, тъй като електромобилите с удължен пробег използват значително по-малък и по-евтин пакет батерии. При тях бензиновият двигател действа единствено като генератор, който зарежда батерията по време на движение.
Последвайте ни в Google News