Volkswagen намалява производството на електромобили въпреки лидерството си в Европа

Volkswagen временно ще спре производството в заводите си за електрически автомобили следващия месец. Причината е ръст в продажбите, който е по-нисък от очакванията на компанията.

Спиране на производството в ключови заводи

Представители на заводите на Volkswagen в Германия потвърдиха предстоящите прекъсвания на производството пред автомобилни медии. Те са в отговор на търсенето на електрически автомобили, което не се увеличава с прогнозираните темпове.

Производството в Цвикау ще бъде спряно за една седмица, считано от 6 октомври. Според информацията причината е слабото търсене на Audi Q4 e-tron в САЩ заради митнически тарифи. В същия завод се произвеждат още Volkswagen ID.4, ID.5, ID.3 и Cupra Born.

Производствените линии в „Стъклената фабрика“ в Дрезден също ще спрат работа през първата седмица на октомврийската есенна ваканция. Говорител на компанията заяви, че паузата се налага, тъй като „компанията адаптира производствения си график към настоящата пазарна ситуация“. Първоначално построен като представителен завод за лимузината Phaeton, днес този завод произвежда Volkswagen ID.3.

Заводът в Емден, отговорен за ID.4 и новите ID.7 седан и комби, вече е намалил работните часове на служителите си и планира да затвори за няколко дни. Производството в завода на Volkswagen за лекотоварни автомобили в Хановер, където се сглобяват Multivan T7 и ID. Buzz, също ще бъде преустановено по време на есенната ваканция през октомври.

Парадоксът на продажбите

Въпреки новините за намалено производство, данни на Dataforce показват, че Volkswagen е марка номер едно по продажби на електромобили в Европа за август. С реализирани 16 105 автомобила, компанията отбелязва ръст от 45% спрямо същия месец на миналата година.

На второ място се нарежда Tesla с 14 345 продажби, което е спад от 23%, а на трето е BMW с 12 546 продадени коли и ръст от 7%. В топ десет попадат още Skoda (11 223), Audi (9564), Hyundai (8229), Mercedes-Benz (8207), Renault (7501), Ford (6619) и BYD (6465). Всички тези марки, с изключение на Mercedes-Benz, отчитат сериозни увеличения в продажбите между 54% и 123% на годишна база.

Въпреки че Volkswagen е лидер като марка, най-продаваният електрически модел в Европа от началото на годината остава Tesla Model Y с 84 314 регистрации. Макар да отбелязва притеснителен спад от 34%, той все още е далеч пред Volkswagen ID.4 (51 380), който бележи ръст от 33,6%. На трето място е Tesla Model 3 с 50 237 продажби, въпреки спада от 29%.

Според данните на Dataforce, общият пазар на електромобили в Европа е нараснал с 26% през август в сравнение със същия месец на 2023 г. Въпреки положителните данни за пазара, специализираните заводи на Volkswagen работят далеч под пълния си капацитет, тъй като търсенето не се е ускорило с темповете, на които повечето производители се надяваха. Това принуждава много компании да преразгледат плановете си за производство на електромобили и да одобрят разработването на нови поколения модели с бензинови и плъгин хибридни задвижвания.

Сред последните примери за промяна в стратегията са решението на Porsche да добави бензинови двигатели към новия Boxster, одобрението на Bentley за ново поколение на Flying Spur и Continental без електрическо задвижване, както и зелена светлина от Volvo за трето поколение на модела XC90.

Последвайте ни в Google News

Никола Стоянов

Никола Стоянов е автомобилен журналист в TopGear.bg, специализиран в разказването на истории зад ...

Още от автора
Предишна/Следваща
Подобни публикации