Актуализираното през 2021 г. шесто поколение на модела ще бъде освежено отново през 2026 г., като за първи път ще предложи и опция за хибридно задвижване. Производството на Polo в завода в Кариега, Южна Африка, е осигурено далеч след края на 2030 г.
Volkswagen потвърди, че планираният фейслифт на Polo ще включва внедряването на хибридна технология за първи път в 50-годишната история на модела.
Втори фейслифт носи хибрид
Въпреки че се очакваше производството му за Европа да бъде спряно миналата година, Polo с двигател с вътрешно горене, което е на пазара от 2017 г., ще получи втората си актуализация следващата година, след като беше одобрено продължаването на неговото производство.
Миналата година главният изпълнителен директор на Volkswagen, Томас Шефер, заяви, че облекчаването на някои регулации за вредни емисии от Европейския съюз е позволило на компанията да продължи с продажбите на Polo, вместо да ги спре окончателно.
След края на производството в завода в Памплона, Испания, от средата на миналата година сглобяването на модела се извършва ексклузивно в завода в Кариега, с изключение на специфичните за пазара версии, произвеждани в Китай и Бразилия.
В свое изявление пред Autocar миналата година, бившият шеф на Volkswagen Южна Африка коментира, че компанията ще поддържа модела актуален, тъй като той се представя добре и е добър входен модел към марката.
Преминаването към електрификация е неизбежно
Ръководителят на отделите за продажби, маркетинг и следпродажбено обслужване на Volkswagen, Мартин Зандер, призна, че макар модифицирането на платформата MQB A0 на Polo за интегриране на електрификация да е скъпо, това е нещо, което трябва да се направи.
Зандер обясни пред Auto Express, че за да бъде конкурентоспособна в Европа, компанията трябва да обслужва целия континент. Той посочи, че докато пазарът в Норвегия е 100% електрически, на юг ситуацията е много различна.
Той допълни, че в държави като Италия делът на електрическите автомобили е едва 10% и Volkswagen трябва да продължи да предлага на клиентите си автомобилите, които те искат да купят, независимо от региона или предпочитанията им.
Polo, което получи първата си актуализация преди четири години, се очаква да последва промените, видени при Golf 8.5 и изцяло новия T-Roc, въпреки че към момента липсват конкретни детайли.
След като през септември тази година Шефер потвърди, че моделът ще има удължен производствен цикъл след 2030 г., Зандер добави, че процесът по хибридизация ще бъде „голяма задача“. Причината е, че нито едно от настоящите задвижвания на Polo, за разлика от платформата му, не е оптимизирано за електрическа система.
Въпреки това той добави, че компанията може да продължи да произвежда автомобили с двигатели с вътрешно горене толкова дълго, колкото е необходимо, и че няма ограничение за това, тъй като съществуващата платформа MQB-A0 е напълно способна да го поддържа.
Предимство за Южна Африка
Решението е в полза на завода в Кариега, където от 2027 г. ще се произвежда и моделът Tengo. Очаква се споменатото задвижване да бъде от типа „мек хибрид“ (mild-hybrid eTSI), а не плъгин хибрид (eHybrid), който в момента се предлага само при модели от Golf нагоре.
Към момента това е само предположение и ще бъде потвърдено едва след официалния дебют на обновения модел следващата година.
Същевременно остава да се види дали тази промяна ще се отнася и за модела, предназначен за южноафриканския пазар, или ще важи само за Европа.
Това, което е известно, е, че напълно електрическият ID. Polo няма да се предлага на местния пазар като алтернатива на модела с двигател с вътрешно горене, каквато опция скоро ще имат купувачите в Европа.
Последвайте ни в Google News