След като безшумно беше премахнат от гамата миналата седмица, ID. Buzz все пак не напуска окончателно пазара в САЩ. Въпреки слабото търсене за толкова голям пазар, Volkswagen потвърди, че електрическият миниван ще се завърне в средата на 2026 г. като модел 2027 г.
Официално изявление от ръководството
Потвърждението идва от Киел Грунер, президент и главен изпълнителен директор на Volkswagen Group of America. В разговор с изданието The Drive той поясни, че дилърите разполагат с достатъчно наличности от електрическия миниван, докато модел 2027 г. пристигне в шоурумите през лятото на следващата година.
Слаби продажби и въпроси за бъдещето
Фактът, че между януари и септември 2025 г. са продадени по-малко от 5 000 бройки, повдига въпроса дали за модел 2027 г. не се предвижда фейслифт. Като се има предвид, че досега не са забелязвани тестови прототипи, обновяването в средата на жизнения цикъл може да се наложи да почака.
Но дори Volkswagen да представи по-атрактивен ID. Buzz за модел 2027 г., истината е, че основните проблеми на електрическия модел за превоз на пътници вероятно ще останат нерешени. Прототипи на обновени електромобили на платформата MEB все още са оборудвани със задни барабанни спирачки и се смята, че ще запазят настоящата 400-волтова архитектура.
Уникална пазарна ниша въпреки недостатъците
Със своята изключително висока цена, ограничен пробег и неубедителна динамика, ID. Buzz просто не отговаря на всички очаквания. Въпреки недостатъците си обаче, не може да се отрече, че Volkswagen успя да създаде специфична ниша, предлагайки единствения триредов електрически автомобил на американския пазар с две електрически плъзгащи се задни врати.
ID. Buzz се отличава от Kia EV9 и другите триредови електромобили и със своя безкомпромисно ретро дизайн, вдъхновен от първото поколение на Microbus. В САЩ този модел, известен като „Splittie“, се предлага от 1950 до 1967 г., след което е заменен от версията „Bay Window“ през 1968 г.
Технически характеристики и цени
За сравнение, през 1954 г. Volkswagen увеличава работния обем на оригиналния модел от 1 131 на 1 192 кубични сантиметра, което води до мощност от 30 к.с. Същата година е въведена и по-добра скоростна кутия със синхронизирани втора, трета и четвърта предавка. За модел 1967 г. класическият T1 преминава от 6- на 12-волтова електрическа система.
Съвременният ID. Buzz също използва 12-волтов акумулатор за всички стандартни автомобилни функции, заедно с високоволтова батерия с брутен капацитет от 91 кВтч. Според комбинирания тестов цикъл на EPA, Volkswagen ID. Buzz модел 2025 г. предлага пробег от 377 или 372 километра с едно зареждане.
Базовата версия със задно задвижване за модел 2025 г. стартира на цена от 59 995 долара, без да се включват таксата за доставка и други данъци. Системата за задвижване на четирите колела 4MOTION е значително по-скъпа, тъй като Volkswagen задължава клиентите да изберат по-високо ниво на оборудване. Вместо 63 495 долара за Pro S Plus, потенциалните купувачи трябва да платят 67 995 долара за Pro S Plus 4MOTION.
Последвайте ни в Google News