Volkswagen спира временно производството на ID. Buzz в Германия

Революцията на Volkswagen в света на електрическите автомобили се сблъсква с първото си сериозно препятствие. След години на милиардни инвестиции компанията забавя темпото. Производството на ID. Buzz и Multivan в Хановер, както и в заводите в Цвикау и Дрезден, ще бъде спряно за една седмица, докато Volkswagen „се адаптира към пазарните условия“. Това е корпоративен евфемизъм, който означава, че продажбите са по-слаби от очакваното.

За марка, която се позиционира като производител на „народния автомобил“ в електрическата ера, това е сблъсък с реалността. ID. Buzz трябваше да бъде емблематичният модел на VW с ретро визия – футуристично прераждане на класическия Microbus. Вместо това той се превръща в символ за това колко крехка е станала инерцията на пазара на електромобили в Европа. Продажбите на хибриди се покачват, китайските производители предлагат по-ниски цени, а инфраструктурата в Южна Европа все още изостава с години.

Истинската причина Volkswagen да спре временно ID. Buzz

Когато Volkswagen представи ID. Buzz, моделът беше препратка към Microbus, която съчетаваше носталгия с модерни технологии. Той изглеждаше приветливо, движеше се тихо и обещаваше нова ера за марката. Реалността обаче се оказа по-трудна. Продажбите извън Северна Европа така и не отговориха на очакванията, а премиерата в САЩ беше съпътствана от високи цени и скромен пробег.

Пазарът на електромобили в Европа пред изпитание

Паузата в Хановер е част от по-широка тенденция, която се наблюдава сред европейските производители. Stellantis забави производството на електрическите си модели Fiat и Peugeot, Mercedes намали смените в заводите си за EQ модели, а дори BMW залага все повече на плъгин хибриди, за да поддържа стабилни продажби.

Volkswagen обаче е в епицентъра на тази тенденция. През 2020 г. компанията преустрои напълно завода си в Цвикау за производство само на електрически автомобили, като прекрати сглобяването на модели с двигатели с вътрешно горене след 116 години. Този смел ход трябваше да демонстрира увереността на Германия в изцяло електрическото бъдеще. Сега VW съкращава работните седмици и обмисля затваряне на поточни линии, което е символичен удар по амбициите на Европа за чиста енергия.

Причината е проста: инфраструктурата и икономическите фактори не успяват да догонят регулациите. В Южна Европа мрежите за зареждане остават слабо развити. Цените на енергията се повишиха по-бързо от доходите. А потребителите, които не са сред първите ентусиасти, изчакват да видят дали технологията на електрическите автомобили ще се стабилизира. Следващите няколко години ще покажат дали паузата на VW е краткосрочна корекция в производството, или началото на по-голяма стратегическа промяна обратно към хибриди и модели с по-малки батерии.

Последвайте ни в Google News

Теодора Илиева

Автор на съдържание в онлайн медии и копирайътър с интереси в областта на технологиите, спорта и ...

Още от автора
Предишна/Следваща
Подобни публикации