Докато други производители критикуват плана на ЕС за постепенно спиране на продажбите на автомобили с двигатели с вътрешно горене, ръководителят на Volvo заявява, че шведската компания е готова за промяната.

Индустрията ще бъде електрическа

Изминаха малко повече от четири години, откакто Volvo обяви, че ще премине изцяло към електрическо задвижване до края на десетилетието, но шведският производител вече промени плановете си. Сега компанията се стреми към комбинация от изцяло електрически и plug-in хибридни модели, които да съставляват между 90% и 100% от продажбите ѝ дотогава. Въпреки това нейният ръководител вярва, че пълното преминаване към електрически автомобили ще се случи скоро след това.

В интервю за Bloomberg изпълнителният директор на Volvo, Хокан Самуелсон, заяви, че индустрията ще бъде електрическа и няма връщане назад. Той отбеляза, че в някои региони това може да отнеме малко повече време, но посоката е ясна. Според него след около 10 години всички автомобили ще бъдат електрически и ще имат по-ниска цена.

Готови за 2035 г.

Коментарите на Самуелсон показват, че той не вижда проблем с постигането на целта на Европейския съюз за прекратяване на продажбите на нови автомобили с двигатели с вътрешно горене до 2035 г. 74-годишният мениджър обаче предвижда по-дълъг период за достигане на тази цел, отколкото компанията е очаквала преди.

Volvo ще продължи да представя plug-in хибриди като новия XC70, които Самуелсон описва като „електрически автомобили с резервен двигател“. Успоредно с това компанията ще продължи да лансира и изцяло електрически модели като ES90, чието производство започна тази седмица. Тази продуктова промяна може да означава, че някои модели, включително емблематичните за Volvo комбита, може да изчезнат в процеса, но производителят трябва да реагира на нарастващата конкуренция на европейския пазар.

Самуелсон предупреди, че през следващите години автомобилните производители ще трябва да възприемат принципа „промяна или загиване“. Изпълнителният директор на Volvo прогнозира, че някои компании ще се адаптират към новите обстоятелства и ще оцелеят, докато други няма да успеят. Той добави, че „две или три много силни китайски марки“ ще бъдат сред доминиращите сили на европейския пазар и останалите производители ще трябва да приемат този факт.

Други ръководители са на различно мнение

Позицията на Самуелсон е в ярък контраст с тази на други изпълнителни директори на европейски автомобилни производители, които критикуват плановете на ЕС и все още виждат бъдеще за двигателите с вътрешно горене. Миналата седмица изпълнителният директор на BMW, Оливер Ципсе, нарече този ход „голяма грешка“, докато ръководителят на Mercedes-Benz, Ола Калениус, заяви миналия месец, че регулаторите се нуждаят от „проверка на реалността“, за да не поведат автомобилната индустрия „с пълна скорост към стената“.

Струва си да се отбележи, че и BMW, и Mercedes-Benz продължават да пускат изцяло електрически модели. Техните ръководители просто искат да запазят и автомобилите с двигатели с вътрешно горене, докато от Volvo вярват, че бъдещето принадлежи само на електрическите превозни средства, а plug-in хибридите са мост към него. Но независимо дали това ще осигури дългосрочен успех на Volvo, компанията все още е изправена пред краткосрочни трудности, свързани с ефекта на новите мита върху продажбите ѝ.

, ,

Подобни публикации