Новият EX30 Cross Country на Volvo, първата електрическа версия на всъдехода с комби стилистика, дебютира на корейския пазар. Моделът съчетава компактни размери с динамика, характерна за спортен автомобил.

Това е първият Cross Country модел на Volvo, изграден върху изцяло електрическа SUV платформа. Той е ясен знак за стратегическите планове на компанията да разшири гамата Cross Country, която досега включваше предимно комбита като V60 и V90, в света на електрическите автомобили.

По време на скорошно медийно събитие беше проведен тест на петместния Volvo EX30 Cross Country, покриващ разстояние от около 100 километра в района на Сеул и провинция Кьонги.

Динамика на спортен автомобил

Най-впечатляващата характеристика на автомобила е неговата бърза реакция и мощно ускорение. Задвижването се осигурява от батерия с капацитет 66 кВтч и два електромотора, които осигуряват задвижване на четирите колела и впечатляваща за размерите на колата скорост. Ускорението от 0 до 100 км/ч отнема едва 3,7 секунди – постижение, сравнимо с луксозни спортни автомобили като Porsche Taycan GTS и BMW i4 M60 xDrive.

Въпреки сериозната максимална мощност от 315 кВт (428 к.с.) и максимален въртящ момент от 543 Нм, EX30 Cross Country не се усеща прекалено агресивен или рязък, за разлика от някои други електрически автомобили. Реакцията на спирачките е остра и добре контролирана.

Безопасност и офроуд възможности

Подобно на стандартния EX30, версията Cross Country е оборудвана със сензор за наблюдение на водача. Системата разпознава признаци на умора и невнимание като прозяване, за да предупреди шофьора и да повиши безопасността.

Въпреки че официалният пробег на EX30 Cross Country е намален до 329 километра спрямо 351 километра при стандартния EX30, той предлага с 19 милиметра по-висок пътен просвет, което подчертава подобрените му възможности извън пътя.

Автомобилът разполага с три режима на шофиране – eco, standard и performance. Стандартният режим е напълно подходящ за ежедневно шофиране, докато режимът performance осигурява по-енергично и динамично усещане зад волана.

Минималистичен интериор с компромиси

Интериорът на EX30 Cross Country следва принципите на модерната простота, отразявайки скандинавския дизайн, който дава приоритет на функционалността и минимализма. Чрез преместването на жабката от обичайното ѝ място пред пасажерската седалка под централния дисплей, автомобилът осигурява допълнително пространство за краката на пътниците отпред.

Тази философия на опростяване обаче може да се окаже прекалена за някои. Подобно на стандартния EX30, 12,3-инчов централен сензорен екран контролира ключови функции като превключване на режимите на шофиране и активиране на аварийните светлини. Това може да изисква време за привикване за тези, които са свикнали с традиционни физически бутони.

Липсва и отделно приборно табло зад волана. Вместо това цялата информация, включително скоростта, се показва на централния екран. Други неудобства включват регулирането на страничните огледала чрез бутони на волана и наличието само на един чифт превключватели на конзолата, които управляват както предните, така и задните прозорци.

Конкурентна цена за корейския пазар

EX30 Cross Country се предлага в едно ниво на оборудване на цена от 55,16 милиона вона (около 39 610 долара) в Корея след данъчните облекчения. Това е значително по-малко в сравнение с други ключови пазари, включително Великобритания (еквивалент на 85,2 милиона вона), Германия (92,95 милиона вона) и Швеция (89,91 милиона вона).

В сравнение с конкурентни модели като Genesis GV60, базовия Hyundai Ioniq 6, Kia EV6 Light и Renault Scenic Techno, чиито цени варират между 46,6 и 69 милиона вона, EX30 Cross Country се счита за разумно позициониран в сегмента на компактните електрически SUV автомобили.

, ,

Подобни публикации