Volvo EX60 ще се появи през 2026 г. като нов конкурент на Tesla Model Y

Австралийското подразделение на Volvo потвърди, че най-важният електрически автомобил на компанията до момента – изцяло новият средноразмерен SUV EX60 – ще бъде пуснат на пазара в средата на 2026 г.

Моделът ще се позиционира като електрическа алтернатива на бестселъра XC60 и ще заеме място между компактния EX40 и големия EX90 в гамата от електрически SUV автомобили на марката.

Първият средноразмерен електрически SUV на Volvo ще се изправи срещу конкуренти като Tesla Model Y, Audi Q6 e-tron, BMW iX3 и предстоящия Mercedes-Benz GLC с EQ технология. С него ще дебютира и новата специализирана платформа за електрически автомобили на марката – SPA3.

Засега почти няма други потвърдени детайли. Все пак, при публикуването на тийзър изображението на 15 септември, Volvo потвърди, че световният дебют на EX60 ще се състои на 21 януари, преди моделът да достигне до дилърствата.

Планове за пазарния дебют

Управляващият директор на Volvo Car Australia, Стивън Конър, заяви, че техният пазар е отдалечен, което означава, че новите модели пристигат по-бавно от Европа, но компанията планира първите доставки около юли 2026 г.

Той добави, че през първите шест месеца количествата ще бъдат ограничени, тъй като производството изисква време, за да достигне пълен капацитет. Поради това се очакват между 200 и 300 автомобила за първото полугодие. През 2027 г. се предвиждат доставки за цяла година, възлизащи на около 2500 автомобила.

Конър изрази съжаление, че моделът не е могъл да пристигне по-рано, но подчерта, че в този сегмент има много малко конкуренция за напълно електрически семеен SUV от такъв клас.

Наследството на XC60

EX60 ще се продава успоредно със своя съименник с двигател с вътрешно горене, XC60. Наскоро той получи обновления, включващи по-голям екран на инфоразвлекателната система и променени нива на оборудване, за да се конкурира по-успешно с Audi Q5, BMW X3 и Mercedes-Benz GLC.

Годината беше значима за XC60, който изпревари емблематичния модел 240 и се превърна в най-продавания автомобил на Volvo в историята, след като глобалните му продажби надхвърлиха 2,7 милиона бройки през юни.

XC60 ще остане в историята на Volvo и като първия глобален модел на шведската марка, произвеждан в Китай, а второто му поколение спечели титлата „Световен автомобил на годината“ през 2018 г.

С други думи, EX60 ще трябва да оправдае големи очаквания, когато поеме ролята на водещ средноразмерен SUV на Volvo.

Новият EX60 ще зададе тона и за други автомобили, изградени на новата архитектура SPA3 – платформа, която е по-гъвкава от SPA2 и може да послужи за основа на автомобили с всякакви размери.

Последвайте ни в Google News
Предишна/Следваща
Подобни публикации