Слуховете за евентуалното предлагане на минивана Volvo EM90 в САЩ набраха скорост, след като компанията подаде заявка в Американското патентно ведомство. Интересен детайл е, че изображенията в патента показват plug-in хибридна версия, докато представеният в Китай модел EM90 е изцяло електрически.
Патентните документи разкриват, че дизайнът на автомобила е почти идентичен с този на китайския му аналог, но с една съществена разлика. Докато електрическият модел има порт за зареждане отзад вляво, чертежите за американския пазар показват и втори капак от дясната страна.
Какво се крие зад допълнителния капак?
Наличието на втори капак породи спекулации, че зад него може да се крие гърловина за зареждане с гориво, което в комбинация със стандартния порт за зареждане би създало plug-in хибридна система. Съществува и друга възможност – някои производители, като Audi например, оборудват електрическите си модели с два порта за зареждане за по-голямо удобство на обществени станции. С оглед на това Volvo може просто да следва подобен подход с EM90.
Официалната позиция на Volvo
Появата на патента доведе до предположения, че plug-in хибридният EM90 може да е новият модел, който Volvo обеща да произвежда в завода си в Чарлстън, Южна Каролина. В официално изявление по случая обаче компанията отрече всякакви планове за продажба на EM90 в САЩ и омаловажи вероятността това да е хибридът, който ще се сглобява там.
Автомобилният производител заяви, че компанията няма планове да предлага EM90 в САЩ и ще сподели повече подробности за бъдещия хибриден модел от завода в Чарлстън на по-късен етап.
Това повдига логичния въпрос защо Volvo си е направило труда да патентова автомобила в САЩ, ако няма намерение да го продава на местния пазар. Възможно е компанията просто да си запазва правото да преразгледа решението си и да предложи EM90 в бъдеще.
Последвайте ни в Google News