Шведският производител на автомобили Volvo, който е под китайска собственост, отбелязва 70 години от стъпването си на американския пазар. Вместо да представи специален юбилеен автомобил обаче, компанията избра да си сътрудничи с модния дизайнер Серджо Хъдсън.
Американското подразделение на Volvo, Volvo Car USA LLC, е със седалище в Мауа, Ню Джърси, и поддържа търговската мрежа на марката в САЩ от 50-те години на миналия век. Компанията има също офиси в Калифорния и производствен завод в Риджвил, Южна Каролина. За разлика от тях, марката Sergio Hudson е значително по-млада, основана през 2014 г.
Мода вместо специална серия
Решението за подобно партньорство е необичайно, особено на фона на тенденцията специалните юбилейни серии автомобили да стават все по-рядко срещани. Пример за това е и скорошното спиране от производство на модела Volvo V90 поради слаби продажби в ерата на кросоувърите и SUV автомобилите.
Така, вместо да създаде лимитирана версия на електрическия си флагман Volvo EX90, шведският производител представя модна колекция, създадена съвместно със Серджо Хъдсън. Колекцията е вдъхновена именно от EX90 и цели да пренесе материалите от интериора на автомобила в света на луксозните облекла, съчетавайки скандинавска естетика с дръзкия дизайн на Хъдсън.
Какво включва колекцията?
Връзката между двете марки се основава на общите им корени в Южна Каролина. Хъдсън е родом от Риджуей, а Volvo сглобява своя EX90 в завода си в Риджвил. Колекцията включва едва два артикула с покрития, вдъхновени от платината, като препратка към 70-годишния юбилей на марката в САЩ.
Първият артикул е палто от вълнен плат с препоръчителна цена от 1895 щ.д. То е изработено от същата етично добита естествена вълна, използвана за тапицерията на седалките в EX90. Палтото е с уголемен дизайн за комфорт при шофиране и дължина до средата на бедрото, представяйки се като модерна интерпретация на класическото автомобилно палто.
Вторият и последен елемент е коланът Nordico in Dawn на цена от 225 щ.д. Според компанията той е създаден в чест на изобретяването на триточковия предпазен колан от Volvo. Коланът използва същия материал Nordico, който се намира в EX90 – издръжлива повърхност от био-базирано PVC с текстилна основа от 100% рециклиран полиестер. Катарамaта е с платинено покритие и носи логата на Volvo Cars и Sergio Hudson.
В допълнение, Хъдсън е създал и така наречената „капсулна колекция“, която комбинира новото палто и колан с вече съществуващи облекла от неговата модна линия. Тя включва три визии, сред които „Ежедневен лукс“, „Класически костюм“ и „Вечерен стил“.
Последвайте ни в Google News