Volvo потвърди, че четвърти нов модел ще се сглобява в завода на компанията в Чарлстън, Южна Каролина. В момента съоръжението произвежда Volvo EX90 и Polestar 3, а от края на 2026 г. към тях ще се присъедини и бестселърът на марката – XC60.
Хибрид от ново поколение
До 2030 г. към производствената гама ще бъде добавен още един нов модел, както потвърди главният изпълнителен директор на Volvo Хокан Самюелсон. Той поясни, че компанията го нарича „второ поколение хибрид“. По думите му, автомобилът ще се усеща като електрически, с бързо ускорение, но ще разполага с бордово зарядно устройство за удължаване на пробега. Самюелсон го описа като „електрическа кола с резервен двигател“. Това описание сочи, че автомобилът ще бъде електромобил с удължен пробег (EREV), който използва двигател с вътрешно горене единствено за генериране на енергия за батерията, а не за директно задвижване на колелата. Този тип автомобили могат да се зареждат както у дома, така и на обществени бързи станции.
Създаден за американския пазар
Самюелсон заяви също, че новият модел ще бъде „по-голям автомобил“, създаден за американския пазар, с „място за семейства и багаж“, което ясно насочва към SUV каросерия. Търговският директор Ерик Северинсон допълнително уточни, че „автомобили с размера на XC90 са много важни“ за пазара в САЩ и са „естествен продукт“ за Volvo. Вероятно новият хибрид ще бъде наследник на настоящия XC90, чието производство беше удължено след актуализация по-рано тази година, тъй като Volvo се отказа от плановете си да произвежда само електромобили до 2030 г.
Изборът на хибридно задвижване също е направен с мисъл за САЩ, тъй като според компанията „много места в Америка не са готови за изцяло електрически автомобили“. Този ход е част от най-новата стратегия на Volvo, наречена „Произвеждаме там, където продаваме“. Това е регионализиран подход, който оптимизира дизайна на автомобилите, веригата на доставки и сглобяването за конкретни пазари.
Заводът в Чарлстън
Заводът на Volvo в Чарлстън отвори врати през 2017 г. и доведе до инвестиции на обща стойност 1,3 милиарда долара и хиляди нови работни места. Тези числа със сигурност ще растат, тъй като компанията планира да използва по-голяма част от капацитета си, като въведе втора и трета смяна. Заводът също така действа като предпазна мярка срещу променящите се и непредсказуеми американски мита. Към момента за производството на EX90, Volvo съобщи, че 60% от частите идват от северноамерикански доставчици, като 13% от тях са от района непосредствено около завода в Южна Каролина.
Последвайте ни в Google News