През 2016 г. на пътя се появи най-новото поколение на флагманския SUV модел на Volvo. С интериор, който бързо спечели място в престижната класация „10-те най-добри интериора“ на Wards за 2016 г., и с революционно ново семейство задвижващи системи, този върхов SUV беше изграден върху модерна платформа с технологии, които поставиха основите за развитието на модела през следващото десетилетие.
Важно е да се отбележи, че с представянето на върховата версия T8, Volvo XC90 се превърна в първия 7-местен plug-in хибриден SUV на пазара.
Макар всички модификации да използваха 2,0-литров четирицилиндров двигател с механичен компресор и турбокомпресор, версията T8 добавяше към него мощни електрически мотори и батерия. Тази plug-in хибридна система позволяваше на водачите да се наслаждават на изцяло електрическо придвижване при по-къси пътувания и осигуряваше впечатляваща мощност от 400 к.с. при значително по-нисък разход на гориво.
Технически характеристики
Задвижващата система T8 разполагаше с обща мощност от 400 к.с. и въртящ момент от 640 Нм, предавани към четирите колела чрез 8-степенна автоматична трансмисия. Ускорението от 0 до 100 км/ч отнемаше около 5,9 секунди по данни на производителя. Пробегът в изцяло електрически режим достигаше приблизително 40 км, а максималният капацитет на теглене беше 2270 кг.
Нова платформа и водеща безопасност
Това поколение XC90 беше първият модел, конструиран на новата платформа на Volvo, наречена Scalable Product Architecture (SPA), която впоследствие послужи за основа на всички нови модели от сериите 60 и 90. По отношение на безопасността моделът затвърди лидерската позиция на Volvo, като технологията City Safety беше стандартна за всички нива на оборудване. С дебюта на XC90 към системите за сигурност бяха добавени и функция за разпознаване на едри животни, както и система за предотвратяване на напускане на пътното платно, която помага на водача да задържи автомобила на пътя при резки маневри.
Със своя нов стил, награждаван интериор и модерна задвижваща технология, XC90 беше напълно подготвен да се изправи срещу конкуренцията в своя клас.
Модернизираната plug-in хибридна система променя всичко
За модел 2022 г. Volvo започна да предлага XC90 с обновено задвижване, което включваше усъвършенствана plug-in хибридна система. Резултатът беше увеличение на мощността и на изцяло електрическия пробег, както и допълнително намаляване на емисиите. Ключовите подобрения включваха нова батерия с 62% по-голям капацитет и нов електромотор на задната ос с 64% повече мощност в сравнение с предходните версии.
Тази актуализация промени значително усещането зад волана на XC90. По-голямата батерия и по-мощният електромотор позволиха на двигателя с вътрешно горене да се откаже от механичния си компресор, запазвайки само турбокомпресора. Това опрости конструкцията и повиши ефективността. Системната мощност нарасна от 400 на 455 к.с., а пробегът в изцяло електрически режим се увеличи от около 40 км на почти 56 км, което позволява на водачите да изминават по-големи разстояния на ток с едно зареждане.
В ценовия диапазон около 38 000 – 40 000 долара, което е съпоставимо със средната цена на нов Honda CR-V, се намират множество бройки XC90 T8 модел 2022 г. или по-нов, с пробег между 65 000 и 95 000 км. За сума, близка до най-скъпата версия на CR-V (около 42 000 долара), могат да се намерят екземпляри на под 50 000 км. При търсене е полезно да се използват ключови думи като „T8“ или „Recharge“, за да се филтрират само plug-in хибридните версии.
Препоръчително е XC90 да се зарежда с високооктанов бензин, особено при теглене на ремарке или по-динамично шофиране. Важно е да се има предвид, че при тежки зимни условия възможността на автомобила да се движи изцяло на ток е ограничена. Причината е, че бензиновият двигател е необходим за отоплението на купето и за осигуряване на сцепление от системата за задвижване на четирите колела.
Последвайте ни в Google News