Компанията ще предлага хибридни версии на всички свои модели, произвеждани в страната, от 2026 г.
Volkswagen официално потвърди в петък, че всички автомобили, произвеждани в Бразилия, ще имат хибридна версия от 2026 г. Новината беше обявена в завода „Анкиета“ в Сао Бернардо до Кампо по време на церемония с участието на официални лица, включително вицепрезидента на републиката Джералдо Алкмин.
Автомобилният производител заяви, че ще направи електрическото задвижване масово достъпно в страната. За целта VW ще предлага различни видове хибридни автомобили със силен фокус върху доброто съотношение цена-качество, като по този начин се стреми да разшири предимството си на бразилския и южноамериканския пазар.
За да ускори тази промяна, Volkswagen е осигурил финансиране в размер на 2,3 милиарда бразилски реала от BNDES. Сумата ще бъде използвана за производството на хибридни двигатели, развитието на асистиращи системи за шофиране (ADAS) и подобряване на свързаността на автомобилите.
Новият хибриден Nivus ще постави началото на новата стратегия
От компанията потвърдиха, че първият модел от новата ера на електрическо задвижване ще бъде хибридният Nivus, произвеждан в Сао Бернардо. Кросоувърът, който вече е един от най-продаваните модели на марката в страната, ще получи система HEV Flex. Това е технология, която комбинира пълно хибридно задвижване с възможност за работа на етанол, което подчертава ангажимента към местните биогорива.
Сиро Пособом, главен изпълнителен директор на Volkswagen do Brasil, заяви, че за компанията започва нова ера. Той добави, че от 2026 г. всеки нов модел, разработен и произведен в региона, ще има електрифицирани версии, като целта е тази технология да стане достъпна за масовия потребител.
Тази конфигурация превръща новия Nivus в стратегическа алтернатива за потребителите, които търсят хибридни автомобили с отлично съотношение цена-качество, без да се нуждаят от външно зареждане.
Разнообразни хибридни технологии за различните нужди
От Volkswagen разкриха, че новата им стратегия ще включва системи, вариращи от меки хибриди (MHEV) до плъгин хибриди (PHEV), преминавайки през пълни хибриди с етанол (HEV Flex), които се смятат за най-подходящи за Бразилия.
Този ход отразява и международните тенденции. В Европа моделът Volkswagen T-Roc вече използва пълни и меки хибридни системи с 1,5-литров турбо двигател, който ще се произвежда и в Сао Карлос, Бразилия. По този начин местната структура се синхронизира с глобалните технологии на VW.
Модерни технологии за по-висока конкурентоспособност
Volkswagen залага сериозно и на интелигентните асистиращи системи за шофиране (ADAS), както и на решения за свързаност. Стратегията цели бъдещите модели да предлагат функции, които досега бяха налични предимно в премиум сегмента, което допълнително ще засили тяхната пазарна атрактивност.
Томас Шефер, глобалният главен изпълнителен директор на Volkswagen, вече беше подчертал, че Бразилия е стратегически пазар за разширяването на хибридните технологии, особено поради доброто приемане на системи, които не зависят изключително от електрическо зареждане.
Заключение: VW се стреми да поведе хибридната ера в Бразилия
С милиардната инвестиция, ясния фокус върху хибридните автомобили и предстоящото представяне на новия Nivus хибрид, Volkswagen се позиционира да поведе трансформацията на бразилския автомобилен пазар. Марката комбинира електрическо задвижване, биогорива и модерни технологии, за да си осигури доминираща позиция през следващите години.
Последвайте ни в Google News