Xiaomi представи ново поколение асистент за шофиране с „глобален модел“

Xiaomi EV, подразделението за електрически автомобили на компанията, представи голямо надграждане на своята система за асистиране на водача. Новата Xiaomi HAD Enhanced Edition използва подобрена технология за интелигентно шофиране и така наречения „глобален модел“, който помага на автомобила да предвиди какво може да се случи на пътя. Технологията е изградена върху основата на оригиналната система, обучена с 10 милиона видеоклипа от реални шофьори. Това е еволюция, която се основава на предишните разработки и ще продължи да се развива през следващите години.

Новият „глобален модел“ в автомобилите на Xiaomi

„Глобалният модел“ работи като вътрешна симулация. Той позволява на компютъра да разчита трафика, да предвижда вероятните последствия и да реагира по-естествено. В известен смисъл системата се опитва да подражава на опитен шофьор. Много автомобилни производители в Китай се надпреварват в разработването на подобна технология, а Xiaomi полага сериозни усилия, за да остане начело.

Тези подобрения могат да повишат безопасността в реални ситуации. Версията Enhanced Edition разполага с по-усъвършенствана система за автоматично аварийно спиране (AEB). Тя помага на автомобила да спре бързо, когато има вероятност от сблъсък. Добавена е и нова функция AES, която позволява на автомобила да избегне опасността чрез завиване, когато само спирането не е достатъчно. Въпреки всички тези подобрения, водачите трябва да останат нащрек. Това не е автономно шофиране, а само асистенция.

Xiaomi планира да инвестира повече от 7 милиарда юана в интелигентно шофиране през следващата година. Екипът вече наброява над 1 800 души, включително повече от 100 с докторска степен. Този силен екип показва колко сериозно компанията подхожда към подобряването на технологиите си за електрически автомобили.

Основни акценти в обновената система на Xiaomi

Xiaomi HAD Enhanced Edition въвежда нов „глобален модел“ за по-интелигентно шофиране.

Системата е обучена с данни от 10 милиона видеоклипа от реални ситуации на пътя.

По-усъвършенствана система за аварийно спиране (AEB) за по-бърза реакция.

Нова функция AES, която позволява на автомобила да избегне сблъсък чрез маневра.

Xiaomi ще инвестира над 7 милиарда юана в интелигентно шофиране през 2025 г.

Асистиращите функции вече се използват от над 90% от собствениците на Xiaomi EV.

Досега възприемането от страна на потребителите е много добро. Повече от 90% от собствениците на автомобили Xiaomi EV използват асистиращите инструменти, а от компанията твърдят, че системата вече е помогнала за избягването на около 457 000 потенциални сблъсъка. Първата версия на HAD беше пусната през февруари и получи първото си голямо надграждане през юли. Всички електрически автомобили на Xiaomi включват HAD безплатно.

Посетителите на 23-тото автомобилно изложение в Гуанджоу могат да видят новата технология в зала 17.2 в зона D от 22 до 30 ноември. Xiaomi споделя пространството с Onvo, XPeng, Avatr, Luxeed и Changan Mazda.

Последвайте ни в Google News
Предишна/Следваща
Подобни публикации