Това, което започна като премиум подобрение за модела SU7 Ultra, се превърна в скъп правен проблем за технологичния гигант Xiaomi.
Въпреки че компанията се радва на огромен интерес към своите електромобили SU7 и YU7, от средата на годината тя се бори с правни проблеми заради един спорен елемент – карбоновия преден капак, предлаган за SU7 Ultra. Това, което беше представено като ефектен тунинг компонент, се превърна в съдебен урок за доверието на клиентите.
Първоначално рекламиран като функционална част с големи въздуховоди за по-добро охлаждане, капакът се оказа изцяло декоративен. Собствениците бързо откриха, че отворите не оказват никакво влияние върху въздушния поток и разочарованието им стана публично достояние.
Малко след като новината за недоволството на клиентите се разпространи, един от тях заведе дело срещу китайската марка с обвинение в подвеждаща реклама. Той е платил 42 000 юана (около 5800 щатски долара) за карбоновия капак, но след като го демонтирал и разглобил предната част на електромобила, установил, че вътрешната му структура е почти идентична с тази на стандартния алуминиев капак.
Решението на съда
Междинният народен съд в Суджоу, провинция Дзянсу, потвърди първоначалното решение в полза на собственика на SU7 Ultra, като същевременно отхвърли обжалването на Xiaomi. Сега технологичният гигант ще трябва да възстанови депозита от 20 000 юана (2800 щатски долара), да плати обезщетение в размер на 126 000 юана (17 640 щатски долара) и да покрие съдебни разноски от 10 000 юана (1400 щатски долара).
Възможно е да последват и други дела
Макар тези суми да са капка в морето за компания от ранга на Xiaomi, тя несъмнено се притеснява от перспективата за бъдещи изплащания. Въпросното дело не е колективен иск, а е заведено от един-единствен собственик. Вероятно след това решение и други клиенти, платили за скъпия карбонов капак, също ще предявят искове срещу компанията.
Когато спорът възникна за първи път, Xiaomi поднесе извинение, като настоя, че целта на капака е по-скоро естетическа, отколкото функционална, и е трябвало да отразява дизайна на прототипа SU7 Ultra, поставил рекорд на писта. За да успокои недоволните клиенти, компанията предложи по 20 000 наградни точки на всеки собственик, закупил капака, на стойност около 2000 юана (приблизително 280 щатски долара). Предстои да видим дали този скромен жест ще бъде достатъчен, за да предотврати нови съдебни действия.
Последвайте ни в Google News