Xpeng AeroHT, подразделението за летящи автомобили на китайския производител Xpeng, официално сменя името си на Aridge. Промяната беше обявена на специално събитие в Дубай на 12 октомври и е част от стратегически ход за по-независимо развитие и заемане на лидерска позиция в разрастващата се индустрия за полети на ниска височина.
Новото име Aridge е комбинация от английските думи за „въздух“ (Air) и „мост“ (Bridge), символизирайки визията на компанията да свързва „небето и земята чрез полет“. Новото лого ще бъде поставено на бъдещите модели, като се започне с производствената версия на модулния летящ автомобил Land Aircraft Carrier.
Рекордна поръчка и международен дебют
По време на събитието Aridge представи и няколко впечатляващи постижения. Компанията показа своя модулен летящ автомобил Land Aircraft Carrier, който изпълни първия си публичен демонстрационен полет с човек на борда извън Китай.
Още по-важно е, че компанията подписа споразумения с големи бизнес групи от ОАЕ, Катар и Кувейт за първата доставка в Близкия изток, включваща 600 летящи автомобила. Това е нов рекорд за най-голяма единична поръчка от чужбина в индустрията. С нея общият брой на поръчките за Land Aircraft Carrier до момента достига 7 000. Aridge планира официално да навлезе на пазара в Близкия изток още през 2027 г.
Нов модел за дълги разстояния
Aridge разкри и детайли за нов високопроизводителен продукт в процес на разработка – хибридния летящ автомобил A868. Машината е проектирана за пътувания на дълги разстояния, като се очаква да има пробег от над 500 километра и максимална скорост над 360 км/ч.
Дебютът на A868 е насрочен за ноември в Гуанджоу. Той ще се предлага паралелно с Land Aircraft Carrier, за да предложи разнообразни решения за транспорт на ниска височина.
Завод за масово производство
За да отговори на очакваното търсене, Aridge вече ускорява производствените си планове. В края на септември компанията обяви завършването на своята интелигентна производствена база в Гуанджоу. Това е първият в света завод за летящи автомобили, който ще използва модерни поточни линии за масово производство.
Мащабното съоръжение има годишен производствен капацитет от 10 000 единици. Пълномащабното производство и доставките на продукти трябва да започнат през 2026 г., като при достигане на пълен капацитет заводът ще може да произвежда по един летящ автомобил на всеки 30 минути.
Майкъл Чао Ду, финансов директор и вицепрезидент на Xpeng AeroHT, заяви, че Близкият изток е както стратегически пазар, така и ценен партньор. Той добави, че с нарастващата си роля в глобалните иновации и далновидната си политика, регионът е идеална отправна точка за глобалното разрастване на компанията.
Ду допълни, че с новата марка, знаковия полет в Дубай и навлизането на Land Aircraft Carrier в масово производство, компанията превръща необикновеното в ежедневие. По думите му те водят революцията в мобилността на ниска височина и канят глобални партньори да работят заедно за изграждането на екосистемата и отварянето на нови пазари, превръщайки мечтата за летящи автомобили в реалност за хората по света.
Джао Дели, основател на Aridge (тогава Xpeng AeroHT), коментира, че тяхната мисия винаги е била свободата на летене. Той подчерта, че ребрандирането бележи скок от визия към реалност и че с новата идентичност те създават нова категория, изграждат екосистема за авиация на ниска височина и предефинират границите на мобилността.
Последвайте ни в Google News