Подразделението за летящи автомобили на Xpeng, конкурент на Tesla, беше преименувано на Aridge. Компанията представи нова концепция за летящ автомобил с пробег от 500 км и максимална скорост до 360 км/ч.
Премиера в Дубай
На събитие в Дубай Aridge показа своя „Високоскоростен летящ автомобил с голям пробег и накланящи се ротори“. Целта е моделът да бъде пуснат на пазара в Близкия изток още през 2027 г.
Главният изпълнителен директор Ду Чао заяви, че под новата марка, преди известна като Aeroht, Aridge ще разработва изцяло нови категории летящи автомобили. Компанията ще се фокусира върху създаването на авангардни продукти за полети на ниска височина с амбицията да ги направи по-популярни през следващите години.
Два различни модела
На събитието в Дубай Aridge демонстрира и своя „Сухопътен самолетоносач“ (Land Aircraft Carrier). С него беше извършен първият публичен демонстрационен полет с човек на борда извън Китай за модулния летящ автомобил.
До момента за този модел са натрупани 7000 поръчки. От тях 600 са предназначени за Ali & Sons Group от Обединените арабски емирства, Almana Group от Катар, AlSayer от Кувейт и Китайската търговска камара в ОАЕ.
Aridge представи и друг модел – хибриден летящ автомобил с голям пробег, наречен A868. Това е концепцията с обявения пробег от 500 км и максимална скорост от 360 км/ч.
Моделът A868 ще бъде насочен към нуждите на потребителите за пътувания на дълги разстояния. Той ще се използва заедно със „Сухопътния самолетоносач“, за да се създадат разнообразни възможности за приложение на ниска височина както за цивилни, така и за търговски цели.
Производствени планове
Летящите автомобили ще се произвеждат в нов завод в Гуанджоу, завършен в края на септември. Той ще има капацитет да сглобява по 10 000 броя годишно, като се очаква пълномащабното производство и доставки да започнат през 2026 г.
Това предполага, че шестместният, изцяло електрически кросоувър е напълно разпродаден за октомври и ноември. Новината е положителен знак за модела, като се има предвид, че в момента това е най-скъпото ниво на оборудване на Model Y, налично в Китай.
Силно търсене на Model Y L
Представен през август и с първи доставки през септември, Model Y L изглежда набира популярност сред китайските купувачи на електрически автомобили, които търсят повече пространство и гъвкавост в семейните си превозни средства. Model Y L разполага с шестместна конфигурация с много удобен втори ред и трети ред, който побира възрастни с нормален ръст. Това го превръща в отличен универсален семеен автомобил.
Въпреки че през първите седмици регистрациите на застраховки за Model Y L бяха доста ниски, през последните седмици те се увеличават. Според последни доклади, обемите на Model Y L са нараснали толкова много, че автомобилът е допринесъл за увеличаване на общите продажби на Tesla в Китай през септември. Очаква се още повече бройки от модела да бъдат регистрирани през октомври.
Утвърдени позиции на местния пазар
Фактът, че Model Y L е напълно разпродаден, подчертава силните позиции на Tesla в Китай на най-конкурентния пазар на електрически автомобили в света. Тъй като новите поръчки вече са с очаквана дата на доставка през декември, изглежда почти сигурно, че Tesla China ще продаде всеки произведен Model Y L през това четвърто тримесечие. Това от своя страна може да допринесе за подобряване на финансовите резултати на компанията за четвъртото тримесечие на 2025 г.
Засега Model Y L се продава само в Китай, въпреки че характеристиките и размерът на автомобила всъщност биха го направили много конкурентен на пазари, където има голямо търсене на по-големи семейни електромобили. С цена, започваща от 339 000 юана, кросоувърът предлага комбинация от динамика, практичност и стойност, която изглежда допада на потребителите както в Китай, така и потенциално в чужбина.
Последвайте ни в Google News