Toyota отлага за втори път тази година плана си за изграждане на нов завод за батерии за електромобили в префектура Фукуока, Япония. Решението подчертава предпазливия подход на компанията на фона на променящото се световно търсене на електрически автомобили. Въпреки че продажбите на електромобили на марката бележат ръст, той не отговаря на първоначалните очаквания.
Промененият график и финансовите резултати
Компанията е платила около 6 милиарда йени (приблизително 39 милиона долара) за терена в индустриална зона в североизточната част на Фукуока. Като част от сделката, Toyota се е съгласила да започне строителството в рамките на три години.
Въпреки това, още през март автомобилният производител обяви, че ще отложи работата по обекта заради по-слабото търсене. Сега управителят на Фукуока и президентът на Toyota, Коджи Сато, потвърдиха, че работата се отлага за втори път. Първоначално производството трябваше да започне през 2028 г., но според Nikkei Asia все още не е предоставен нов график.
Новината за отлагането съвпадна с последния финансов отчет на Toyota. В него компанията намали с 10% очакванията си за глобални продажби на електромобили за фискалната година, приключваща през март 2026 г., спрямо предишната прогноза за 277 000 бройки.
Въпреки това Toyota не изключва възможността да коригира дългосрочните си цели, включително амбицията си да достигне 1,5 милиона продажби на електромобили в световен мащаб през 2026 г. Тази цифра може да се промени в зависимост от пазарните условия.
Toyota все още инвестира в електрическо бъдеще
Важно е да се отбележи, че Toyota продължава да инвестира сериозно в нови електрически автомобили и заводи. Компанията работи по откриването на нов завод в Шанхай, Китай, около 2027 г., където ще се произвеждат електромобили за Lexus. Очаква се този завод да поеме производството на концептуалните модели LF-ZC и LF-ZL, представени преди няколко години.
Продажбите на електромобили на Toyota за първите девет месеца на годината всъщност са се увеличили с 20,6% до 117 031 бройки. Въпреки ръста, този резултат все още е под очакванията.
Докато компанията не е уверена, че продажбите ще нараснат значително, няма логика да се бърза с изграждането на нови заводи, които да останат неизползвани или да работят с частичен капацитет.
Последвайте ни в Google News