Забравена марка се завръща с три модела, а най-известният може да стане електрически

Испанската марка SEAT, собственост на Volkswagen Group, се готви за завръщане с дългоочаквани обновления на три от своите модели. През последните години компанията беше оставена на заден план, тъй като концернът даде ясен приоритет на по-новата марка Cupra. Последните фейслифтове за модели на SEAT бяха за Ibiza и Arona през 2021 г.

Планове за хибридно бъдеще

Според информация на Auto Express, SEAT ще представи версии на Ibiza и Arona с технология „мек хибрид“ през 2027 г. Година по-късно, през 2028 г., Leon ще получи пълнохибридно задвижване. Това ще бъде първото сериозно обновяване на гамата на марката от години.

Електрическа Ibiza на хоризонта?

Може би най-вълнуващата новина е възможността за създаване на изцяло електрическа версия на Ibiza. В коментар по темата Свен Шувирт, изпълнителен вицепрезидент по продажбите и маркетинга на SEAT, заяви, че името Ibiza със сигурност ще бъде запазено, независимо от технологията на задвижване – дали ще е с двигател с вътрешно горене, хибрид или изцяло електрическа. Той обаче уточни, че към момента не може да даде категоричен отговор.

Шувирт добави, че името Ibiza е толкова силно, че хората казват „карам Ibiza“, а не „карам SEAT Ibiza“, подобно на случая с Golf. Ако моделът, който наскоро отпразнува своята 40-та годишнина и остава най-популярният автомобил на марката, премине към електрическо задвижване, той вероятно ще използва платформата на VW Group за малки електрически автомобили, наречена MEB Entry. Същата архитектура е планирана и за бъдещите VW ID. Polo и Cupra Raval.

Въпреки че други марки в концерна вече предлагат електрически автомобили, SEAT все още няма такъв. Ако това се случи, то едва ли ще е преди 2029 г., основно заради забавянето в продажбите на електрически автомобили в световен мащаб. Шувирт обясни, че в представения времеви хоризонт няма да има електрически SEAT. По думите му технологията просто не е финансово достъпна на този етап и предвид спада в продажбите, трябва внимателно да се прецени дали клиентите са готови да платят по-висока цена.

В сянката на Cupra

През периода на застой за SEAT, Cupra се наложи като предпочитаната испанска марка на Volkswagen. Успехът ѝ е толкова значителен, че вече изпреварва SEAT по продажби. Модели като Formentor и Tavascan се превърнаха в бестселъри, а Born е основен играч в сегмента на електрическите хечбек автомобили. Позиционирането на Cupra като стилна и дръзка марка позволи постигането на по-високи маржове на печалба, което помага за компенсиране на разходите за разработка на електрически автомобили.

Сбогом за VW Touareg

Междувременно Volkswagen се сбогува с изключително популярния си SUV модел Touareg, чието производство ще бъде спряно след близо 25 години на пазара. Германският производител обаче планира специално финално издание на модела за следващата година, което ще се произвежда до 2027 г.

Лимитираната серия Touareg Final Edition ще бъде базирана на най-високото ниво на оборудване R-Line Black Edition и ще се предлага само с 3,0-литровия V6 дизелов двигател. Тя ще включва няколко уникални характеристики, сред които лазерно гравирани емблеми върху рамките на прозорците, релефна емблема на скоростния лост и нова лайстна на прага на вратата. Тези детайли допълват стандартните за модела премиум елементи като кожени седалки, амбиентно осветление и 21-инчови алуминиеви джанти.

Въпреки че цената за Великобритания все още не е потвърдена, очаква се тя да бъде близка до сегашните 74 525 британски лири. Поръчките ще бъдат приемани до спирането на производството в началото на 2027 г.

Последвайте ни в Google News

Георги Василев

Георги Василев е автомобилен журналист в TopGear.bg, където ежедневно представя най-новото от све...

Още от автора
Предишна/Следваща
Подобни публикации