Ето един поглед към начина, по който Nissan сглобява хечбека Note и неговата хибридна система e-Power в Япония.
Уникална хибридна система
Nissan подхожда към разрастващия се пазар на електрифицирани автомобили със системата e-Power, която предлага различно усещане при шофиране в сравнение с повечето хибриди. Видеоматериал от завода на Nissan в Йокохама, Япония, разкрива как се произвежда тази хибридна система за задвижване.
Какво прави e-Power различна? При тази конфигурация двигателят с вътрешно горене се използва единствено като генератор, което означава, че колелата се задвижват само от електрически мотор. В резултат на това автомобилите с e-Power се управляват като електромобили, като осигуряват мигновен въртящ момент и плавна работа. Бензиновият двигател се включва само при необходимост – обикновено за презареждане на батерията или при рязко подаване на газ.
Системата e-Power на Nissan е така нареченият последователен хибрид, като BMW i3 REx е сред малкото други масови автомобили, използващи подобна схема. Системата e:HEV на Honda, макар и често бъркана със същата, работи в последователен режим само през част от времето, преди да позволи на двигателя директно да задвижва колелата при по-висока скорост. От Nissan обясниха, че са избрали своя подход, за да избегнат вибрациите от двигателя и необходимостта от добавяне на многостепенна скоростна кутия.
Производственият процес
Кадрите показват производството на малкия хечбек на Nissan – модела Note.
В завода в Йокохама процесът по навиване на бобините за статора се извършва чрез комбинация от автоматизирани машини и ръчен труд. След това работниците извършват ръчното сглобяване на стъклената тръба, преди да подравнят сноповете намотки с всяка електрическа верига. Статорът се поставя в корпуса си, последван от ротора – компонентът, който се върти в отговор на магнитното поле на статора. С това основното сглобяване на електромотора приключва.
По подобен начин голяма част от производството на двигателя с вътрешно горене е автоматизирана – от сглобяването на буталата до монтирането на цилиндровата глава към блока. Моделът Note използва 1,2-литров трицилиндров двигател, който захранва генератора, а той от своя страна подава енергия към електрическия мотор. Системата генерира мощност от 114 к.с. и 281 Нм въртящ момент.
Какво предстои
След като бъдат завършени, модулите e-Power се прехвърлят в историческия завод в Опама, където Nissan извършва цялостното сглобяване на автомобилите. След това всяко превозно средство преминава през множество проверки на качеството, включително визуални инспекции, проверка на работните характеристики и тестове за проникване на вода.
Nissan обаче планира да прекрати дейността в завода в Опама до март 2028 г. като част от мерките си за намаляване на разходите.
Засега моделът Note и неговата система e-Power не се продават в САЩ. Моделът Rogue ще бъде първият, който ще получи тази технология, когато модел 2027 г. се появи на пазара до края на фискалната 2026 година.
Последвайте ни в Google News