Зад волана на единствен по рода си Porsche 911

Германската марка отдаде почит на състезателен ас и демонстрира своята програма за персонализация в един забележителен автомобил

Автомобилите Porsche са специални. Бързи, динамични и с богато наследство, те са истинска икона в света на спортните коли. Затова усещането да притежаваш собствено Porsche, проектирано по твой вкус и носещо името ти, би било наистина изключително.

Точно това направи австралийското подразделение на Porsche за Мат Кембъл – пилотът, който се състезава за марката в сериите Le Mans Hypercar. Компанията създаде уникален 911 GTS в чест на победата на Кембъл в 12-часовото състезание на пистата Батърст през 2024 г. Автомобилът е боядисан в яркозелен цвят, вдъхновен от прочутата разцветка „Grello“ на отбора Manthey Racing, и включва множество специални детайли от програмите Porsche Exclusive Manufaktur и Sonderwunsch.

Мат Кембъл сподели, че за него е огромна чест да има Porsche, свързано с името му, и то от родния му пазар. Той отбеляза, че когато е започнал кариерата си с Porsche в Австралия преди повече от десетилетие, никога не е очаквал подобно признание. Фактът, че автомобилът е посветен на победата му в Батърст, прави жеста още по-специален.

Какво означават „Grello“, Exclusive Manufaktur и Sonderwunsch?

За феновете на моторните спортове „Grello“ е емблематична цветова схема – комбинацията от зелено и жълто краси състезателните автомобили 911 на Manthey от десетилетия. На пътя обаче този цвят привлича всички погледи. Целта на Porsche с този уникат е именно такава – да демонстрира пълния потенциал на своите програми за персонализация.

Програмата Exclusive Manufaktur предлага на клиентите разнообразни предварително разработени опции – от различни дизайни на джанти и аеродинамични пакети до специфични стикери и декоративни елементи. Следващото ниво е Sonderwunsch (от немски „специална поръчка“). Това е вътрешният отдел за персонализация, който позволява на собствениците да преобразят автомобила си според най-смелите си желания, стига бюджетът им да го позволява.

В случая на този автомобил, отделът Sonderwunsch е отговорен за уникалния цвят, лилавите корпуси на огледалата (вдъхновени от състезателния 911 GT3 R) и специалните подглавници с избродиран силует на пистата Маунт Панорама. Седалките са 3D принтирани с жълти мрежести акценти, които напомнят за модерните състезателни седалки с вградена вентилация за състезания за издръжливост.

Хибридна мощност с характер

Специалната обработка превръща 911 GTS T-Hybrid от сдържан суперавтомобил в машина, чиято визия напълно отговаря на динамиката ѝ. Новият GTS е модерно технологично постижение, което съчетава десетилетия опит в настройките на шасито с изцяло ново задвижване, което ще пренесе 911 в бъдещето.

Новият 3,6-литров боксерен двигател работи в комбинация с електрически турбокомпресор и интегриран електромотор, което осигурява почти мигновена реакция. В осемстепенната скоростна кутия с двоен съединител е вграден и втори електромотор. Резултатът от всичката тази технология е мощност от 398 кВт (541 к.с.), въртящ момент от 610 Нм и ускорение от 0 до 100 км/ч за 3,0 секунди.

Изборът на модел за този проект е напълно подходящ. Въпреки че състезателният GT3 не е хибрид, Кембъл се възползва от предимствата на хибридната технология в своя прототип 963 LMDh. Затова е символично, че и автомобилът, носещ неговото име, разполага с електрическа подкрепа. Хибридната система в този случай действа като съвременна форма на турбокомпресор, осигурявайки ново ниво на динамика.

Макар всеки стандартен 911 да е фантастичен спортен автомобил, програмите Exclusive Manufaktur и Sonderwunsch могат да го превърнат в нещо наистина уникално. От Porsche Австралия споделят, че в страната има само „няколко“ автомобила, създадени по програмата Sonderwunsch. Оказва се, че не е задължително да спечелиш 12-часовото състезание на Батърст, за да имаш собствено персонализирано Porsche, но определено помага.

Последвайте ни в Google News

Никола Стоянов

Никола Стоянов е автомобилен журналист в TopGear.bg, специализиран в разказването на истории зад ...

Още от автора
Предишна/Следваща
Подобни публикации