Годината за тези двама испански пилоти ме върви добре, защото и двамата изостават от съотборниците си.
Годините преди промените в техническия регламент във Формула 1 обикновено са много лоши по отношение на разработването на едноместни болиди. Отборите предпочитат да инвестират парите си в добра позиция за следващите пет години, отколкото в болид, който ще се повреди през идните месеци и нищо, което правят или тестват, няма да има реален ефект върху конфигурирания болид, който ще се състезава през 2026 г.
Това, че този сезон беше преходна година за мнозина, беше повече от очакваното, но има огромна разлика между него и настоящия сезон за Карлос Сайнц и Фернандо Алонсо. Макларън успява едва да поддържа нивото от миналия сезон, за да доминира в шампионата. Останалите отбори едва са еволюирали и това помага да запазят статуса си. С изключение на Фернандо Алонсо и Карлос Сайнц, които са далеч от обичайните си представяния. Астуриецът не се уморява да казва, че най-важното нещо за него и екипа му е Австралия 2026, сцената за първото състезание от следващия сезон, вече с новите двигатели и шасита. В случая с Астън Мартин нещата са още по-надеждни, защото много неща ще се променят. Техническият директор Адриан Нюи, нова фабрика, нов симулатор, нов аеродинамичен тунел и нов производител на двигатели – Honda.
Този сезон не беше годината за нито един от тях. Числата не лъжат и това е ситуация, която рядко се е случвала в кариерите и на двамата. Нито Алонсо, нито Сайнц са пред съотборниците си в шампионата при пилотите. Алонсо има 16 точки срещу 20 на съотборника си Строл. Сайнц също има 16 точки срещу 54 на съотборника си в бокса, Алекс Албон.
Реалността е такава, каквато е. Все още има време нещата да се обърнат, но представянето и на двамата не е достойно за уменията които притежават като пилоти. Просто погледнете статистиката им в сравнение със съотборниците им. В случая с Фернандо Алонсо, с изключение на годината, в която споделяше бокса с Хамилтън (те бяха наравно по точки, но англичанинът завърши по-напред поради по-добрите позиции), той винаги е изпреварвал съотборниците си. А що се отнася до Карлос Сайнц, той винаги е бил на равно със съотборниците си, освен когато е бил в отбор с Макс Верстапен, който го е водил с повече от 25 точки. С Льоклер във Ферари винаги бяха почти наравно, но сега с Албон нещата се променят. И най-лошото е, че няма признаци нещата да се подобрят през следващите седмици. Остават още единадесет състезания, но промяна едва ли ще има.