От години Tesla обещава автономни автомобили, а Илон Мъск остава уверен, че това ще се случи до края на годината въпреки многократните отлагания. Той се представя като прекалено оптимистичен човек, въпреки че някои подозират, че може би умишлено въвежда в заблуждение, за да повиши цената на акциите на Tesla, докато продажбите на електрически автомобили намаляват. Системата FSD (Full Self-Driving) на компанията може и да е постигнала впечатляващ напредък, но софтуерът все още изисква водачите да са готови да поемат управлението във всеки един момент.
И за това има основателна причина – електромобилите на Tesla продължават да се удрят в полицейски автомобили години след като компанията заяви, че е отстранила проблема. На 15 октомври пореден автомобил Tesla се удари в полицейска кола в Барингтън Хилс, Илинойс, разкривайки ограниченията на технологията за асистирано шофиране. Шофьорът е бил заспал, а колата се е движила на Autopilot, или поне така твърди той.
Трябва да се отбележи, че автомобилът не е използвал Full Self-Driving – най-новата система за асистирано шофиране от второ ниво на Tesla, а по-старата Autopilot. Това е остаряла система, която осигурява базови функции за поддържане на скоростта и позицията в лентата. Tesla не е обновявала Autopilot от години, тъй като цели в даден момент да я обедини със софтуера на FSD. Фактът, че тази система все още се предлага дори в по-новите модели, поставя компанията в неудобно положение.
Съвременните системи за асистиране на водача включват функции за наблюдение, които гарантират, че шофьорът остава концентриран през цялото време, да не говорим за буден. Те могат също така да използват визуални и звукови сигнали, а понякога дори резки спирачни маневри, за да го събудят. Добрите системи за асистирано шофиране могат също да спрат автомобила и да уведомят службите за спешна помощ, ако водачът не реагира. Tesla би трябвало да предлага подобни възможности, щом твърди, че нейните автомобили са най-безопасните на пътя.
Дори ако тези системи се повредят или водачите злоупотребяват с тях, системата за избягване на сблъсък на автомобила би трябвало да функционира безупречно и да задейства спирачките при откриване на препятствие. В този случай, както и в други преди него, автомобилът Tesla се удря в задната част на полицейската кола, сякаш пред него не е имало нищо. Причината, поради която системата за безопасност не е успяла да засече полицейския автомобил, остава неизвестна.
Този инцидент е последният, свързан с автоматизираните системи за шофиране на Tesla, но със сигурност няма да е последният. Той показва, че дори най-напредналите технологии имат своите слаби моменти, които могат да доведат до опасни ситуации. Ето защо Tesla настоятелно призовава шофьорите да останат нащрек и ги предупреждава, че те носят отговорност за безопасното управление на автомобилите си по всяко време. Въпреки това компанията продължава да твърди, че нейните системи за асистиране са „по-безопасни от хората“, което е подвеждащо.
Последвайте ни в Google News