Защо аудиосистемата Meridian в Kia EV6 звучи зле и как да я поправите за минути

Години наред собственици на Kia EV6 се оплакват, че премиум аудиосистемата Meridian в автомобилите им звучи слабо и без плътност. Оказва се, че причината е неправилно свързан субуфер, който работи в противофаза с останалите високоговорители.

Дългогодишен проблем с изненадващо решение

На теория Kia EV6 е оборудван с висококачествена аудиосистема Meridian с 14 високоговорителя, външен усилвател и субуфер, която би трябвало да осигурява дълбок бас и кристално чисти високи честоти. В реалността обаче много собственици описват звука като „тънък“ и „плосък“, с осезаема липса на ниски честоти.

В търсене на решение шофьорите са опитвали всичко – от промяна на настройките на еквалайзера до директна комуникация с Kia, но без резултат. Дори увеличаването на баса до максимум не е успявало да подобри ситуацията. В крайна сметка много от тях са се примирили и са заменили фабричния субуфер с алтернативен такъв.

Причината: Грешка в окабеляването

Оказва се, че през цялото време е съществувало лесно решение, което отнема само няколко минути. Както знаят хората с опит в аудио техниката, работата на субуфера може да бъде сериозно компрометирана, ако той не е синхронизиран с останалите високоговорители. Именно затова домашните системи често имат превключвател за фазата, но автомобилните обикновено не разполагат с такава опция.

Един собственик на EV6, който в миналото е имал подобен проблем със своя Hyundai Tiburon, решава да приложи същия трик и при новия си автомобил – да размени кабелите на субуфера, за да обърне фазата на звука. Резултатът е незабавен и проблемът е напълно решен.

Как да отстраните проблема?

След като решението е споделено в интернет платформата Reddit, то бързо набира популярност. Десетки собственици потвърждават, че разликата в звука е огромна. Някои дори споделят, че се е наложило да намалят баса до нула, тъй като е станал твърде мощен.

Процедурата е проста: необходимо е да се отвори капакът на субуфера и да се разменят местата на черния и червения кабел на съответния конектор. Това е лесна манипулация, която всеки със сновни технически умения може да извърши. Изглежда, че проблемът засяга предимно моделите Kia EV6, произведени между 2022 г. и 2024 г., докато по-новите автомобили нямат този дефект.

Последвайте ни в Google News
Предишна/Следваща
Подобни публикации