Редица неочаквани марки навлязоха на пазара на пикапи, но баварският производител няма да е сред тях.
Продажбите на пикапи отбелязват сериозен ръст на определени пазари, като Австралия е един от световните лидери в това отношение. Там този тип автомобили формират около 20 процента от всички продажби на нови превозни средства.
Този доходоносен сегмент привлече неочаквани играчи като Kia, а наличието на пикап в гамата се превърна в почти задължително условие за успех на австралийския пазар. Въпреки това BMW изглежда напълно удовлетворена да остане встрани от тази тенденция.
В разговор с изданието BMW Blog, старши вицепрезидентът по управление на марката и продуктите на BMW, Бернд Кьорбер, потвърди, че германската компания няма интерес към пикапите. „Не мисля, че това би имало смисъл“, заяви Кьорбер. „Пикап? Не. Това не е сегмент, който разглеждаме.“
Коментарите на ръководителя отразяват позицията, която той е изразявал и в миналото, включително и през изминалата година. Решението на BMW изглежда логично на фона на опита на конкурентната марка Mercedes-Benz, която преди време предлагаше пикапа X-Class. Моделът, базиран на Nissan Navara, обаче претърпя сериозен пазарен неуспех.
Въпреки че BMW очевидно няма намерение да пуска пикап в серийно производство, компанията е показвала как би могъл да изглежда такъв автомобил. През 2011 г. марката превърна тогавашното M3 (E92) в пикап, но проектът беше създаден като първоаприлска шега, макар и напълно реален, а не компютърна графика.
През 2019 г. компанията представи и концепт, базиран на X7, чиято задна част беше преработена, за да може да превозва мотоциклет. Въпреки че разработката на този прототип е отнела 10 месеца, той никога не е стигнал до серийно производство.
Макар на пазара да има десетки марки, които предлагат пикапи, нито един от техните модели не може да се сравни с луксозната ориентация, която купувачите очакват от автомобил с емблемата на BMW.
Последвайте ни в Google News