Когато преди няколко години BYD навлезе на световната сцена, компанията го направи с определен дух на експериментаторство. Най-видимият пример за това беше инфоразвлекателният дисплей, който можеше да се върти на 90 градуса и да работи както в портретен, така и в пейзажен режим.
Макар и до голяма степен атрактивна особеност, тази функция помогна на моделите на марката да се откроят от конкуренцията. Китайският производител обаче обяви, че въртящият се екран няма да бъде част от бъдещите му автомобили.
Практичност пред ефектност
Вицепрезидентът на BYD, Стела Ли, заяви, че макар клиентите на компанията да са харесвали идеята за въртящия се дисплей, той създава ограничения за някои приложения, по-специално Apple CarPlay и Android Auto. В настоящите модели на BYD тези системи не могат да работят във вертикален режим.
Поради тази причина компанията се е отказала от механизма за новия Atto 2 и ще го премахне и от останалите си модели. В бъдеще екраните ще бъдат фиксирани в пейзажна позиция.
Пред медии Ли обясни, че Atto 2 ще бъде първият модел с пълна поддръжка на Google и Apple CarPlay. Тя добави, че за да се осигури най-доброто изживяване с тези системи, въртящият се екран се превръща в ограничение. Освен това, обратната връзка от пазара показва, че макар хората да харесват функцията, реалната ѝ употреба е много малка.
Стратегия за глобална експанзия
Според BYD, в миналото компанията е смятала, че екранът е по-лесен за използване в портретен режим при спрял автомобил и по-удобен за навигация по време на движение. Въпреки това повечето потребители са свикнали с пейзажната ориентация, която е стандарт за огромното мнозинство съвременни автомобили.
Стела Ли отбеляза също, че BYD планира да задълбочи сътрудничеството си с компании като Apple и Google, а заключването на ориентацията на дисплея опростява този процес. Фиксираният екран означава по-малко компромиси с интерфейса и по-гладка интеграция.
Този ход е част от глобалните амбиции на BYD. Компанията си е поставила за цел сериозен пробив в Европа през 2026 г. Като част от тази стратегия, регионалният управляващ директор обяви планове за удвояване на търговската мрежа на континента през следващата година, като целта е достигането на около 1 000 търговски обекта.
Последвайте ни в Google News