Защо Ford намалява производството на големи електрически автомобили

Високите разходи засягат плановете на Ford

Ford планира да намали производството на големи електрически автомобили след период на слабо търсене и регулаторни промени в САЩ. Автомобилният гигант вече няма да произвежда изцяло електрическа версия на пикапа F-150, като вместо това ще насочи ресурси към по-достъпни електрически модели, както и към хибридни и бензинови автомобили, които се очаква да бъдат по-печеливши.

Този ход е част от тенденция в цялата индустрия за преразглеждане на плановете за производство на електромобили, тъй като търсенето намалява, а разходите се покачват. Ford очаква печалбата на компанията да понесе сериозен удар в размер на 19,5 млрд. щатски долара заради промяната в стратегията.

Като основни причини за промяната в посоката от Ford посочват по-ниското от очакваното търсене, високите разходи и регулаторните промени. Плановете за производство на нов електрически търговски ван са спрени, въпреки че съществуващата гама от електрически ванове ще бъде запазена. В завода в Охайо ще се произвежда търговски ван с бензинова и хибридна версия.

До края на десетилетието Ford възнамерява да предлага хибридно или друг тип задвижване за почти всеки автомобил в своето портфолио.

Джим Фарли, главен изпълнителен директор на Ford, заяви, че това е промяна, продиктувана от търсенето на клиентите, която цели да създаде по-силен, по-устойчив и по-печеливш Ford. Той добави, че оперативната реалност се е променила и компанията пренасочва капитал към възможности за растеж с по-висока възвръщаемост.

Промени в държавната политика

Промяната в стратегията на Ford следва загубата на федерална подкрепа за индустрията на електрическите автомобили през юли, когато беше подписан закон за прекратяване на данъчния кредит за купувачите на електрически и хибридни автомобили. Този кредит в размер на 7 500 щатски долара беше въведен от Конгреса през 2008 г., за да стимулира купувачите да избират по-устойчиви превозни средства, но беше прекратен на 30 септември.

В същото време администрацията на президента Тръмп спря глобите, които автомобилните компании плащат за неспазване на регулациите за горивна ефективност. По този начин производителите загубиха стимул да произвеждат по-устойчиви автомобили. В резултат на това търсенето рязко спадна, като продажбите на електромобили в САЩ се сринаха с 40% през ноември.

Андрю Фрик, президент на Ford Blue и Model e, добави, че вместо да харчат още милиарди за големи електромобили, които вече нямат път към рентабилност, компанията преразпределя тези пари в сфери с по-висока възвръщаемост.

Тенденции в цялата индустрия

Ford не е единственият производител, който променя курса си след регулаторните промени. Много други също намаляват производството на електромобили и се насочват към бензинови и хибридни автомобили. През октомври General Motors коригира плановете си за заводи за електромобили и обяви, че ще понесе загуба от 1,6 млрд. щатски долара. Stellantis също промени стратегията си, като се отказа от плановете си да произвежда само 100% електрически автомобили до 2030 г. и се насочи към хибриди и бензинови превозни средства.

Междувременно Hyundai прекара последната година в намаляване на цените на своите електрически модели, за да улесни прехода на шофьорите към тях. Промяната в стратегията за производство на електромобили изглежда представлява стъпка назад за устойчивите превозни средства, тъй като производителите губят увереност в способността си да задържат потребителите. Липсата на държавна подкрепа както за индустрията, така и за купувачите, значително забави инерцията на продажбите, правейки електромобилите по-малко печеливши за производство и по-малко желани за покупка в САЩ.

Последвайте ни в Google News

Георги Василев

Георги Василев е автомобилен журналист в TopGear.bg, където ежедневно представя най-новото от све...

Още от автора
Предишна/Следваща
Подобни публикации