Защо най-евтиното Peugeot 308 може да се окаже най-добрият избор

Базовото ниво на оборудване на Peugeot 308, наречено Style, предлага стандартно оборудване, което надхвърля очакванията за най-достъпната версия на модела. Освен това то запазва едно важно удобство, което липсва при по-скъпите варианти.

Сегментът на компактните хечбеци е един от най-конкурентните на европейския пазар, а Peugeot поддържа своя модел 308 актуален. Обновените хечбек и комби вече се продават в цяла Европа, но по-внимателен поглед към конфигуратора разкрива нещо интересно. Базовото ниво на оборудване Style не само е изненадващо богато, но и запазва функция, която Peugeot е премахнало от върховата версия GT Exclusive.

Става дума за физическия панел за управление на климатичната система, който включва два въртящи се бутона и няколко стандартни превключвателя под централния сензорен екран. Същото управление се намира и при нивата на оборудване Style, Business и Allure. Версиите GT и GT Exclusive обаче разполагат със сензорните бутони “Peugeot i-toggles”. Това означава, че регулирането на температурата при тях изисква поглед към екрана и докосване на правилната зона – процес, който е по-разсейващ по време на шофиране.

Физически бутони за важните функции

Интересно е, че дори най-достъпният 308 Style се предлага стандартно с 10-инчова инфоразвлекателна система и 10-инчово дигитално приборно табло, макар и да не разполага с по-качествените материали от по-високите нива. Оборудването включва още двузонов климатик, задни сензори за паркиране, електрически сгъваеми и отопляеми огледала и аудио система с шест високоговорителя.

Външният вид също не е за пренебрегване, тъй като запазва спортните брони и изцяло LED светлините, въведени с фейслифта. Те са комбинирани с черни 16-инчови алуминиеви джанти.

На върха в гамата на Peugeot 308 стои нивото на оборудване GT Exclusive, което се отличава с 18-цолови алуминиеви джанти с диамантен ефект, по-изразени странични прагове, съответстващо удължение на предната броня и осветена част на предната решетка. Към тях се присъединяват светеща емблема на Peugeot и Matrix LED фарове.

В интериора версията GT Exclusive е оборудвана с подобрено приборно табло с 3D графика, амбиентно осветление, тапицерия от Alcantara и пакет асистенти 360 Vision & Drive Assist Plus, който осигурява възможности за автономно шофиране от второ ниво. Списъкът с опции включва аудиосистема Focal с 10 високоговорителя, панорамен покрив, безжично зареждане за смартфони, всесезонни гуми и прибиращ се теглич.

Опции за задвижване и цени

Обновеният Peugeot 308 се предлага с меко хибридно, плъгин хибридно и изцяло електрическо задвижване. Най-мощната версия е плъгин хибридът (PHEV) с комбинирана мощност от 195 к.с. (143 kW). Базовото ниво на оборудване Style е запазено за мекия хибрид и изцяло електрическия вариант. Това означава, че клиентите, които желаят плъгин хибрид и физически контроли за климатика, трябва да изберат по-високите нива Business или Allure.

Във Франция най-достъпният Peugeot 308 Style Hybrid 145 стартира от 28 390 евро (33 300 щатски долара), докато върховото ниво GT Exclusive със същия двигател струва 33 277 евро (39 100 щатски долара). Най-скъпият вариант е 308 GT Exclusive Plug-in Hybrid 195 на цена от 39 780 евро (46 700 щатски долара), което е с 461 евро (540 щатски долара) повече от еквивалентния електрически модел Electrique 156.

За щастие, повечето автомобилни производители осъзнаха, че клиентите предпочитат стандартни бутони и превключватели за основните функции, вместо да се налага да навигират през сложни менюта на инфоразвлекателната система или да използват сензорни контроли. В този контекст се очаква бъдещите модели на Stellantis да предложат практично решение за управлението на климатичната система – от базовите до най-високите нива на оборудване.

Последвайте ни в Google News

Никола Стоянов

Никола Стоянов е автомобилен журналист в TopGear.bg, специализиран в разказването на истории зад ...

Още от автора
Предишна/Следваща
Подобни публикации