Китайският производител на прахосмукачки Dreame Technology представи първите два електрически автомобила, с които планира да се конкурира с елита на световните луксозни марки. Дизайнът на моделите изглежда доста познат.
Хиперавтомобилът с четири врати наподобява визуално Bugatti Chiron, докато представеният по-късно SUV има безпогрешна прилика с Rolls-Royce Cullinan.
Това, което обаче ще ги отличава, са модерната електрическа технология на Dreame и значително по-ниските цени. От компанията обявиха, че премиерата на SUV модела е планирана за 2027 г.
SUV, вдъхновен от Rolls-Royce
Предвижда се SUV моделът да се продава чрез новото подразделение Starry Automotive. Автомобилът разполага с междуосие от 3200 мм, отварящи се в обратна посока задни врати, внушителна вертикална хромирана решетка, големи джанти и скрити дръжки на вратите. Отсъствието на централна колона улеснява достъпа до интериора.
В купето са разположени две индивидуални седалки тип „капитанско кресло“ и голяма централна конзола, която се простира от предната до задната част на обновения с кожа салон.
Задвижването се осигурява от батерия с капацитет 100 кВтч, която използва най-новата технология на компанията за интегриране на клетките директно в пакета. Ще се предлага и втори вариант с хибридна система за удължаване на пробега. Все още няма информация за мощността, но е известно, че моделът ще разполага с четири електромотора и завиващи задни колела, които ще му осигурят радиус на завой, сравним с този на малък градски автомобил.
Сред новите технологии са активно окачване с регулируема височина, както и най-новите асистенти за водача, включващи лидари, камери и радари.
Хиперавтомобил с амбиции за световен рекорд
Моделът, вдъхновен от Chiron, беше представен по-малко от месец преди SUV версията. Тогава от Dreame обявиха, че продължават работата по създаването на „най-бързия автомобил в света“ до 2027 г. Очаква се той да се продава чрез отделно бизнес звено, наречено Dreame Automotive.
Смята се, че целта е достигане на максимална скорост от над 500 км/ч. Основателят на Dreame Technology, Ю Хао, потвърди, че физически прототип на модела ще бъде представен на тазгодишното изложение за потребителска електроника (CES) в Лас Вегас.
Интериорът включва волан с две спици, голям екран на инфоразвлекателната система и дигитално приборно табло. Вместо върху лукса, фокусът е поставен върху намаляването на теглото до абсолютен минимум с цел постигане на максимална производителност.
Междувременно амбицията на Dreame да създаде най-бързия автомобил в света стана значително по-трудна за осъществяване. Причината е, че моделът YangWang U9 Xtreme на BYD вече постигна впечатляващите 496,22 км/ч на тестов полигон в Германия. Надпреварата за създаване на първия сериен автомобил, способен да надхвърли 500 км/ч, вече е в ход както сред традиционните производители, така и сред новите играчи като YangWang.
Технологичното предимство на Dreame
За да успее в това състезание, се очаква инженерите на Dreame да разработят задвижване с мощност над 2000 кВт, използващо 1200-волтова електрическа система и модерна батерия, способна да захранва електромоторите с достатъчно ток.
Предимство пред конкурентите дава собствената технология на Dreame за високоскоростни дигитални мотори. Те могат да достигнат до 200 000 оборота в минута – над десет пъти повече от най-новия електромотор на Tesla (18 000 об/мин) в Model Y Performance. Тази технология не е само теоретична, а вече се използва във флагманския модел прахосмукачка на компанията, Z50 Station.
Способността на електромотора да достига толкова високи обороти означава, че той ще бъде по-лек и с по-висока плътност на мощността в сравнение със съществуващите технологии. Това също така ще позволи достигането на по-високи скорости без необходимост от двустепенна трансмисия.
Когато се появи на пазара, хиперавтомобилът на Dreame ще представи и най-новата AI технология на фирмата, която ще включва „AI асистент“. Той ще се учи и адаптира към навиците, предпочитанията и дори емоционалното състояние на водача. Моделът ще предлага и пълна интеграция с мобилните устройства и умния дом на собственика.
Глобални амбиции и партньорства
Според информацията Dreame вече е наела над 1000 инженери и дизайнери, включително специалисти от утвърдени автомобилни производители, за да разработят автомобила. Съобщава се, че компанията работи по осигуряването на европейски производствен център близо до Берлин, Германия, в съседство с гигафабриката на Tesla.
За да подпомогне бързото си разширяване в Европа, китайският стартъп си партнира с френския банков гигант BNP Paribas. Следвайки примера на производителя на смартфони Xiaomi, който произвежда седана SU7 и новия SUV YU7, Dreame Technology е поредният гигант в електрониката, който се стреми да повтори успеха си от домакинските уреди и в автомобилостроенето.
Последвайте ни в Google News