Защо новият електрически модел на Audi в Китай струва само 34 000 долара?

Въпреки че Audi постоянно разширява своята гама от електрически автомобили, досега нито един от тях не е постигнал значителен пазарен пробив на Запад. В Китай обаче изглежда, че марката най-накрая намира правилната формула. Новият модел Audi E5 Sportback събра над 10 000 предварителни поръчки само за половин час след дебюта си.

Ключът към успеха се крие в цената. Електрическият седан стартира в Китай на цена от малко под 34 000 долара. Според експерти, подобен автомобил на Audi в Европа би струвал поне два пъти повече. Достъпната цена се дължи не само на по-ниските разходи за труд, но и на значително по-евтините батерии и енергия в страната.

На този фон анализаторът Дуденхьофер коментира, че решението на Audi да създаде отделна марка в Китай е било смело и поучително. „Конкурентите BMW и Mercedes вече са под напрежение“, заяви той. „Ако разликата в цените стане твърде голяма, клиентите ще се пренасочат към Audi.“

Той отправи и по-сериозно предупреждение. „Ако ценовият срив от Китай достигне Европа и китайските модели започнат да доминират тук, германските производители трябва да имат отговор“, каза той. „Ако не се научим да създаваме автомобили, които интересуват клиентите – с правилната цена и правилните разходи – Германия има проблем. Можем да наблюдаваме Китай и да кажем: Няма да участваме в тази безсрамна ценова война. Или можем да кажем: Нуждаем се от стратегия за Китай.“

Дуденхьофер добави, че бъдещето на индустрията няма да се решава в Европа, а в Азия. „Автомобилите трябва да се създават за клиентите, а не за служителите“, предупреди той. „Без стратегия за Китай, Audi, BMW и Mercedes са обречени в световен мащаб. А без такава стратегия Германия също ще загуби статута си на автомобилна нация.“

Последвайте ни в Google News

Никола Стоянов

Никола Стоянов е автомобилен журналист в TopGear.bg, специализиран в разказването на истории зад ...

Още от автора
Предишна/Следваща
Подобни публикации