Защо Toyota и Mazda може да се окажат идеалните партньори за следващата Miata

Toyota GR86 и Mazda MX-5 Miata са достъпни японски спортни автомобили, които се конкурират пряко. И двата модела са със задно задвижване, предно разположен двигател, шестстепенна ръчна скоростна кутия и атмосферен четирицилиндров двигател. Цените им също са сходни, като започват от около 30 000 долара. GR86 предлага повече мощност и, поне на теория, две задни седалки. В отговор на това, Miata компенсира разликата от близо 50 к.с. с по-ниското си тегло, като е с между 180 и 230 кг по-лека.

Очакванията са съперничеството между тези два автомобила да остане ожесточено, като всяка компания се стреми да надмине другата в един все по-свиващ се пазарен сегмент. Бъдещето обаче може да изглежда много по-различно. Според слух от Япония, който трябва да се приема със сериозна доза скептицизъм, Toyota GR86 и Mazda Miata може да обединят сили за следващото си поколение.

За производителите е предизвикателство да разработват самостоятелно достъпни и непрактични спортни автомобили. Моделите с две врати не са популярни, а обемите на продажби са твърде ниски, за да оправдаят инвестициите в изследвания и разработки. От Toyota заявиха, че биха могли да създадат спортен автомобил с марката GR и без чужда помощ, но партньорство, подобно на това за настоящото поколение GR86, изглежда по-вероятно. Сегашният модел често е наричан с прякора „Toyobaru“, тъй като носи емблемата на Toyota, но е технически близнак на Subaru BRZ. Двата автомобила споделят платформата на BRZ, използват двигател на Subaru и се произвеждат в завода на Subaru в Гунма, Япония.

Към момента Subaru не е потвърдила планове за следващо поколение BRZ. На пръв поглед бъдещето на модела не изглежда особено добро. До септември компанията е продала едва 2 284 бройки, което превръща BRZ в най-слабо продавания модел на марката. Това не е случайност – продажбите са напът да повторят миналогодишния резултат с разлика от едва 2%. За сравнение, Toyota продава почти четири пъти повече автомобили GR86.

Пазарният фокус на компанията се измества към по-печеливши сегменти

Subaru отлично знае откъде идват печалбите – от продажбата на кросоувъри в Америка. Компанията изглежда разбира и къде трябва да се позиционира, за да запази пазарния си дял през следващите няколко години, а именно като предлага на купувачите в ключовите си сегменти автомобили с двигатели с вътрешно горене, хибридни и изцяло електрически варианти. Марката вече обнови модела Solterra и представи новите електрически SUV модели Trailseeker и Uncharted. В допълнение, вносните мита в САЩ и ограничените ресурси са съвсем реални фактори.

Subaru вече е в процес на съкращаване на гамата си от леки автомобили. За да се продава в световен мащаб, моделът BRZ ще трябва да се развие, за да отговори на съвременните стандарти за вредни емисии. Настоящият автомобил вече се сблъсква с проблеми на европейския пазар, а от Subaru не изглеждат особено ентусиазирани да направят необходимите промени за разрешаването на този въпрос.

Последвайте ни в Google News

Теодора Илиева

Автор на съдържание в онлайн медии и копирайътър с интереси в областта на технологиите, спорта и ...

Още от автора
Предишна/Следваща
Подобни публикации